• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

van 1 regel met 2 kolommen, naar 2 regels

Status
Niet open voor verdere reacties.

PatrickBrug

Gebruiker
Lid geworden
21 jul 2015
Berichten
22
Ik wil graag een overzicht met 2 kolommen met mailadressen, naar een overzicht waarin er een 2e regel wordt gemaakt voor het 2e mailadres.

Hopelijk maakt het voorbeeld het duidelijk.
 

Bijlagen

  • lijst contactpersonen (1).xlsx
    9,9 KB · Weergaven: 42
De tabel op je bronsheet is naar mijn mening de beste... Dit dus naar database normen! Waarom wil je het zo hebben als in je output-sheet? Dit gaat je allerlei problemen opleveren met sorteren en filteren. En die problemen heb je niet met je bron-tabel.
 
@Ginger, Ben ik niet met je eens. In een tabel zet je eenduidige gegevens onder elkaar en dan met eventueel een kenmerk in een andere kolom.
 

Bijlagen

  • contactpersonen .xlsb
    11,6 KB · Weergaven: 48
Volgens mij is het handig om voor verschillende personen onderscheiden ID's te gebruiken.

Om van beiden af te wijken.

Code:
Sub M_snb()
  sn = ListObjects(1).Range.Resize(, 7)

  With CreateObject("scripting.dictionary")
    For j = 2 To UBound(sn)
      If .exists(sn(j, 1)) Then
        sp = .Item(sn(j, 1))
        sp(7) = sn(j, 6)
        .Item(sn(j, 1)) = sp
      Else
        .Item(sn(j, 1)) = Application.Index(sn, j)
      End If
    Next

    ListObjects(1).HeaderRowRange.Cells(1, 7) = "email_P"
    ListObjects(1).DataBodyRange.Clear
    ListObjects(1).DataBodyRange.Resize(.Count) = Application.Index(.items, 0, 0)
  End With

End Sub
 
Ben ik niet met je eens
Uiteraard kunnen we van mening verschillen (dat maakt het interessant!). Maar met jouw opzet creëer je redundante gegevens met alle risico's van onjuist of afwijkend geschreven persoonsgegevens. Je opzet klopt in mijn ogen wel als je er 2 gescheiden tabellen van zou maken met het ID als de unieke sleutel. Je hebt dan 1 persoonstabel en 1 mailtabel. Overigens besef ik me dat ik nu wellicht teveel de database kant op schuif, maar zou ik het wel leuk vinden om te weten waarom de TS deze gegevens onder elkaar wil hebben... ;)
 
Bedankt voor alle input. De VGA gaat me iets te ver, maar ik kan er verder mee.
 
vraag van Ginger:
maar zou ik het wel leuk vinden om te weten waarom de TS deze gegevens onder elkaar wil hebben...

Ik ben daar ook benieuwd naar, wil je je overwegingen delen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan