Windows 8 upgrade code

Status
Niet open voor verdere reacties.

Knolpower14

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2017
Berichten
39
Ik heb een pakket met windows 8 pro upgrade dvd en code
Alleen staat op sommige sites dat je er ook een schone installatie mee kan uitvoeren.
Ik heb dat een keer gedaan en klopt alleen ik heb een nieuwe pc gekocht en mijn oude geformatteerd alleen nu kan hij hem niet activeren met die upgrade code als ik een schone installatie doet.
Kan iemand mij hiermee helpen?
 
Wat "vroegâh" kon was 2x installeren, dus eerst installeren, daarna vanuit Windows een nieuwe installatie starten (setup.exe starten op de DVD), waarbij je aangeeft dat het een upgrade betreft. Ook dan je code ingeven.

Ik betwijfel overigens sterk of dit nog steeds (zo) werkt [in Windows 8], maar je zou het kunnen proberen. Werkt het niet, dan heb je, wat mij betreft, pech: (Het recht op) een upgrade gaat (in principe dan toch) uit van een vorige/andere versie van Windows die al op de harde schijf staat, niet van een schone installatie.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb nog even rondgezocht, en vond de volgende links die er veelbelovend uitzien:
link1 (geen nieuwe installatie nodig):
here's how to fix it:
Press the Windows key and type regedit. Press enter to open the Registry Editor.
Navigate to HKEY_LOCAL_MACHINE/Software/Microsoft/Windows/CurrentVersion/Setup/OOBE/ and double-click on the MediabootInstall key in the right pane.
Change the key's value from 1 to 0.
Exit the Registry Editor, press the Windows key again, and type cmd. Right-click on the Command Prompt icon and run it as an administrator.
Type slmgr /rearm and press Enter.
Reboot Windows.

When you get back into Windows, you should be able to run the Activation utility and activate Windows as normal, without getting an error.
link2 (in essentie dezelfde instructie als link1, alleen wat meer plaatjes erbij etc.)

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb contact opgenomen met microsoft.
die hebben mij een code gegeven en hij is nu geactiveerd.
bedankt voor de hulp
 
Erg vriendelijk van Microsoft, fijn dat het probleem is opgelost.
Graag gedaan m.b.t. de gegeven hulp.

Graag nog even deze vraag de status opgelost geven.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan