Mijn Gmail via webmail heeft een inbraak poging gehad en tijdelijk geblokkeerd, .....

Status
Niet open voor verdere reacties.

Miauw

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
24 okt 2003
Berichten
1.033
Mijn Gmail via webmail heeft een inbraak poging gehad, ik kreeg daar een SMS van op mijn geregistreerde telefoon. Gmail heeft het tijdelijk geblokkeerd i.v.m. dat ik moest inloggen om zo te zien of het een echte inbraak poging was.

Ik kreeg het apparaat en de naam van de gene die de poging tot inbraak heeft gedaan netjes in beeld en heb deze volledig geblokkeerd.

Daarna uiteraard wachtwoord veranderd en het was opgelost.

Ik wil het graag terug bekijken om de gene er direct mee te kunnen confronteren, even vragen wat hier van de bedoeling is, want ik ken dat persoon en herken het apparaat waarmee gepoogd is in te breken.

Hoe kan ik dat scherm met gegevens weer naar voren halen?
 
Laatst bewerkt:
Tnx :thumb: , hier heb ik wat aan, de inbraakpoging staat er nog net op.

Ik ben benieuwd wat die gene te zeggen heeft.
 
Kan iemand mij vertellen als het langer geleden is dat iemand mijn account geprobeerd heeft binnen te komen of dat nog te achterhalen is? Ik heb inmiddels op meerdere computers gezeten, nu ook 1 met bevestigingscode i.v.m. beveiliging.

De inbraakpoging was op 3 mei 2017, hoe kan ik dat terug zien na langere tijd?

Alvast dank voor de moeite.
 
Ik heb me er nooit in verdiept, maar ik zou me kunnen voorstellen dat (zéker gegeven dat je per direct gewaarschuwd wordt als vanaf een 'vreemd' apparaat wordt ingelogd), dat inbraakpogingen maar voor korte tijd wordt bijgehouden (bijv. max. 1 maand per gebeurtenis).
Sterker nog: Jij kunt zelf nagaan hoe lang dat venster is, want je weet waar het staat en je hebt (zelf) diverse meldingen gecreëerd.

Lijkt mij dus (samenvattend) nogal sterk dat Gmail langer dan 1 maand bijhoudt voor je. Bovendien had je de informatie van 3 mei al opgezocht, toch? En je bent toch wel zo slim geweest om die informatie toen op te slaan op je computer, hè?

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
@dnties,

Ik weet wie het is, het heeft tot vanavond, letterlijk tot ik net ik iemand anders dan gebruikelijk er op gestaan, dus het wordt wel degelijk langer bijgehouden dan een maand, ik moest vanaf dat adres bij iemand anders een inlogcode via sms gebruiken, anders kon ik mijn eigen e-mail niet eens in.

Ik heb uiteraard wel diverse screenshots in Paint opgeslagen, daar staat het uiteraard nog steeds.

De gene die op 3 mei een inbraakpoging heeft gedaan is door Google tegen gehouden, door mij definitief geblokkeerd, inclusief account, IP nummer en het apparaat wat daarvoor gebruikt is.

Mijn wachtwoord is vrijwel direct na de sms van 3 mei aangepast.

Ik ben alleen nieuwsgierig of het nog langer wordt vastgehouden, de screenshots staan veilig.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan