• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

via datum in userform zoeken en wegschrijven gegevens

Status
Niet open voor verdere reacties.

samiksz

Gebruiker
Lid geworden
2 nov 2012
Berichten
13
Hallo iedereen,
alweer ff geleden dat ik in vba bezig ben geweest dus stuit weer op wat probleempjes.
Hopelijk kan iemand mij weer ff verder helpen. Ben al een hele voormiddag bezig met lezen en zoeken maar geraak er niet uit.

bedoeling is dat ik via de userform gegevens invul en deze dan wegschrijf in het werkblad.
wegschrijven dient te gebeuren onder de eerstvolgende lege cel van txtbox "datum van" en tot "datum tot"
De andere textvelden dienen dan in 1 cel te komen onder elkaar. dit kan ik wel klaarkrijgen met de Al+enter methode.
Wat ik ook zou willen doen is de Cel achtergrond laten kleuren met de kleur gekozen uit de userform. hier was ik nog niet mee bezig geweest maar als iemand al een goede tip kan geven waar ik mee verder kan is altijd welkom.

in bijlage mijn bestand

Alvast bedankt voor enige hulp.
Mvg Samiksz
 

Bijlagen

  • lean.xlsm
    43 KB · Weergaven: 31
Waarom schrijf je de gegevens niet in gestructureerde vorm (een tabel) weg?.
 

Bijlagen

  • lean.xlsb
    38,3 KB · Weergaven: 62
Waarom schrijf je de gegevens niet in gestructureerde vorm (een tabel) weg?.

Hey, de bedoeling is dat ik een overzicht krijg wat er gepland staat, per dag maar ook verder in de toekomst. deze planning kan ook nog veranderen.
momenteel doen we, zoals veel bedrijven, dit op grote bladen die tegen een muur hangen en met post-it's.
Beperking is hierbij dat we niet terug in het verleden kunnen gaan kijken daar de post-it's afgenomen wordne als de week voorbij is. ook het grotere beeld is er niet van de planning daar het beperkt is tot een aantal weken.
Dus wilde ik dit creëren en met een beamer werken tijdens de dagelijkse werkplanning.
In bijlage de excel met foto om een beter beeld te krijgen. Hopelijk is dit duidelijk. toch al bedankt voor de input.
Mvg Samiksz
 

Bijlagen

  • lean.xlsb
    93 KB · Weergaven: 45
Het quoten is niet nodig tenzij je een bepaald stukje wilt verduidelijken.

momenteel doen we, zoals veel bedrijven, dit op grote bladen die tegen een muur hangen en met post-it's.
Ik ken geen enkel bedrijf die dit zo doet. Met maar 1 ingevulde regel kan ik niets.
 
Hoi,
Als ik de Post It muur bekijk maak ik er zoiets van, (zie bijlage)
maar zoals Vena al aangaf, we hebben heel weinig info en volgens mij staar je wat blind op de methode met de Post It muur.
Het vbje bestaat uit 3 tabbladen.
Het tabblad Dagplanning, dit is de agenda.
Het tabblad Takenoverzicht, dit is de database
Het tabblad Data, dit zijn de vaste gegevens.
Je werkt via het tabblad Dagplanning,tabbladen Takenoverzicht en Data kan je verbergen.
Hoe werk het nu.
Druk op de knop Plannen en maak taken aan.( tot je vingertoppen blauw zien) Deze worden opgeslagen in het Tabblad Takenoverzicht.
Iedere taak krijgt automatisch een nummer.
Wil je de agenda van een bepaalde dag in de dagplanning zien, kies de gewenste datum en druk op Dagplanning invullen.
(zo kan je heen en terug tussen verleden, heden en toekomst,tot de lamp van de beamer de geest geeft)
In de dagplanning kan je dan filteren op tijd of naam. (wat volgens mij dan de Post It kleurtjes moeten voorstellen)
Ongeacht of je eerst een taak plant voor 25/07/2017 en later voor 12/06/2017, de gegevens worden in het Tabblad Takenoverzicht volgens datum geplaatst.
Het zelfde voor het Tabblad Dagplanning, daar wordt alles volgens uur weergegeven, ongeacht als je eerst een taak plant voor 14.00 uur en dan voor 09:30.
Kijk maar eens of je daar wat inspiratie uit kunt halen.
 

Bijlagen

  • Planning GZMS.xlsb
    60,5 KB · Weergaven: 87
Beste gast0660 en VenA,
Bedankt voor jullie hulp.
Het bestand van gast0660 kan ik zeker gebruiken en ga ik proberen verder aan te passen naar mijn behoefte, al zitten hier al behoorlijk meer (zeker bruikbare) functies in dan dat ik van plan was toe te passen.
Soms heb je een idee van hoe iets eruit ziet dat je een ander beeld niet dadelijk kunt voor ogen halen en daarom dat ik inderdaad een beetje vast hing in dat post-it verhaal.
Nogmaals bedankt voor tijd en moeite en het bestand.

ik ga deze post nog een paar dagen laten openstaan mocht ik bij een aanpassing ergens tegenaan lopen. Als ik dan nog eventueel op jullie hulp kan rekenen.

Mvg Samiksz
 
Beste Samikz,
Geen probleem, je mag altijd vragen stellen, en zoals ik Vena ken, zal dat ook geen probleem zijn.
Dat je vast hing aan het Post It verhaal is niet zo moeilijk te begrijpen.
Uit de foto had ik dit gehaald, datum, en dan ergens per uur of zo een post it plakken met de taak en een kleurtje volgens de naam of zo?)
Maar je moet weten hoe minder info je verschaft hoe minder we doelgericht kunnen helpen.
Er is makkelijk een representatief vbtje gemaakt met de naam Katrien Rolmops in plaats van een echte naam, zoals Vena Lieve Grompot :D (sorry, had ik ergens gelezen op het forum)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan