MS Access 2016: database via Sharepoint online syncroniseren

Status
Niet open voor verdere reacties.

medic100112

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 mei 2017
Berichten
2
beste allen,

Ik ben een leek in Access gebruik (te veel tijd tussen telkens ik het nodig heb), maar het is mij opnieuw gelukt een tabel, een formulier, een query en rapport te ontwerpen om onze gegevens van interventievoertuigen bij te houden (nummerplaat, merk, type, verzekeringsfirma, polisnummer ...). Nu zou ik de tabel graag via een app online willen gebruiken. Doel is mijn collega's over verschillende brandweerposten heen via laptop, tablet of smartphone de gegevens te laten invullen. Het is mij al gelukt een online tool te maken (ondertussen weet ik niet meer hoe), maar hoe kan ik een online tool het best ontwerpen terwijl de online gegevens met de eigenlijke acces database voortdurend worden gesynchroniseerd?

alvast bedankt om dit in lekentaal toe te lichten :)
 
Het is een onderwerp dat op zich wel leeft in de wereld, maar niet bij Microsoft; althans: dat lijkt de praktijk. Access is niet ontworpen om via het internet te gebruiken, en een app op een tablet of smartphone (dat laatste lijkt mij sowieso een onzalig idee) kun je denk ik ook wel vergeten. Een laptop zou nog wel mogelijk moeten zijn, maar dan nog: ik zou er niet aan willen beginnen. Er zelf aan beginnen lijkt mij, tenzij je uitgebreide (net)programmeer ervaring hebt ook ondoenlijk, dus dan zou je een bedrijf moeten inhuren. En dat lijkt mij dan gelijk de beste tip die ik je kan geven :).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan