Thunderbird verzendt (weer) geen bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Henkus42

Gebruiker
Lid geworden
19 apr 2017
Berichten
7
Dit probleem eerder gemeld, maar na resetten van mailnews.tcptimeout in config van 100 naar 1.000 probleem over. Nu moest ik mijn Ziggo Horizonbox terugzetten naar de fabrieksinstellingen voor een Tv probleem en ziedaar: Tv probleem opgelost maar emailprobleem is terug!
tcptimeout staat nog steeds op 1.000, resetten naar 2.000 werkt niet.
Ik kan in config geen toepasselijke parameter meer vinden. dnties of Famke 98?
 
Het eerste waar ik dan aan denk is resetten van de timeout naar 100. :eek:
 
Ik heb in je vorige vraag al gezegd dat je (evt.) ook moet kijken naar waar de magere uploadsnelheid vandaan komt. Nu schrijf je daar in je huidige startposting niets over, en dat lijkt me (nu) extra relevant nu je de Horizonbox hebt teruggezet naar fabriekswaarden.
[...]uploadsnelheid van minder dan 0.5 [mbit/s] en wordt 'timed out'. Heeft er volgens Ziggo niets mee te maken.[...]

Dus fluks checken wat nú de uploadsnelheid is op https://www.ziggo.nl/speedtest/ en gaan klagen bij Ziggo als het nog steeds zo laag is. Uiteraard ga ik er dan wel vanuit dat je rechtstreeks met de Horizonbox verbonden bent (bedraad of draadloos), anders heeft Ziggo een goede reden om je niet verder te helpen mocht de snelheid nog steeds bedroevend zijn.

Desnoods even je pc/laptop met een netwerkkabel verbinden met de Horizonbox als je nu draadloos verbindt met de Horizonbox of eigen draadloze router en ook doen als je nu bedraad verbonden bent met een eigen router (niet rechtstreeks aan de Horizonbox). Netwerkkabels mogen 100 meter lang zijn, dus ik neem aan dat je wel ergens een netwerkkabel hebt die lang genoeg is of je koopt er een of je zet je pc/laptop tijdelijk in de buurt van de Horizonbox, zodat je het af kunt met een korte(re) netwerkkabel.
Ben je nu al rechtstreeks bedraad verbonden met de Horizonbox, gebruik/test met een andere netwerkkabel en kijk of dat verbetering geeft.
Zijn de uploadsnelheden bedraad dan nog steeds laag, dan zéker Ziggo bellen voor ondersteuning. Uiteraard zou het mooi zijn als je nog in huis een andere pc/laptop hebt en die ook bedraad de uploadsnelheid laat testen, voor vergelijking.

Ter referentie: Met mijn Ziggo abonnement en draadloos verbonden via de 5Ghz band met mijn Horizonbox geeft deze test bij mij vandaag aan:
Download-snelheid: 82,50 mbit/s
Upload-snelheid: 15,62 mbit/s
wat, qua upload-snelheid, 30x zo hoog is als de uploadsnelheid die jij in je vorige posting vermeldde.

Test verder weer eens met de juiste (uitgaande) mailinstellingen van Ziggo binnen Thunderbird, als de uploadsnelheid nu wél op orde is
Inkomende mail:
Gebruikersnaam: je volledige e-mailadres (bijvoorbeeld tess@ziggo.nl)
Wachtwoord: het wachtwoord van je e-mailaccount
Server: imap.ziggo.nl
Serverpoort: 993
Type versleuteling: TLS/SSL

Uitgaande mail:
Gebruikersnaam: je volledige e-mailadres (bijvoorbeeld tess@ziggo.nl)
Wachtwoord: het wachtwoord van je e-mailaccount
Server: smtp.ziggo.nl
Serverpoort: 587
Type versleuteling: STARTTLS, maar gebruik/probeer probeer eerst de instelling SSL/TLS
Verificatie vereist / identiteitscontrole: Ja
Specifiek voor Thunderbird: Kies bij Authenticatiemethode: Normaal wachtwoord
Conform de schermafdruk hier onder, maar waarbij je eerst SSL/TLS probeert als verbindingsbeveiliging ipv. STARTTLS en natuurlijk jouw eigen e-mail adres als omschrijving en Gebruikersnaam etc.

Tijs.

[smallimg]https://d1b6tx2agdphz5.cloudfront.net/ziggo-nl/attachment/291654e4-d2e3-49ac-b01b-852baa9f2ccd.jpg[/smallimg]
 
Laatst bewerkt:
Plotseling OK

Ik heb allereerst de waarde voor mailnews.tcptimeout teruggezet naar 100. Dat hielp niet.
Vervolgens uitgebreid gesprek gehad met Helpdesk van Ziggo. Er werden mij verschillende opties aangeboden en ik heb gekozen voor de optie: nieuwe Horizonbox (mijne was al 3 jaar oud :D) met gratis installatie door technicus van Ziggo. Werd zuinigjes ontvangen. 's Avonds nog eens geprobeerd (voor alle zekerheid) en zie daar: 6 bijlagen verstuurd van meer dan 10 Mb, binnen 2 seconden afgeleverd! Geen bericht of notie van Ziggo, maar probleem lijkt opgelost!
De Ziggo speedtest werkt niet of geeft foutieve resultaten. (Ik gebruik Cisco Powerline adapters, werk via elektriciteitnet dus).
Hopelijk nu definitief einde probleem. Bedankt voor jullie hulp!
 
Graag gedaan. Mocht je een week lang geen probleem meer zien met de mail, dan graag de vraag als opgelost aangeven, ajb.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan