VBA project - create mutiple pivot tables based on mutiple tables

Status
Niet open voor verdere reacties.

oederdekoe

Gebruiker
Lid geworden
2 mei 2013
Berichten
17
Hoi

Zie bestand in bijlage. Ik heb een probleem met de macro "Stap 3" (Module 6).

Zoals je wellicht kan zien aan de lange code heb ik alles met "macro opnemen" gedaan.
Daarna alle code geanalyseerd, en overal comments geplaatst zodat ik ook na een tijdje nog gemakkelijk kan begrijpen welk stukje code voor wat precies dient.

De eeste pivot table "Master" wordt probleemloos gemaakt.
Bij de 2e pivot table "EN > OJ" geraakt hij echter vast bij het volgende stukje code:

Code:
    ActiveWorkbook.PivotCaches.Create(SourceType:=xlExternal, SourceData:= _
        ActiveWorkbook.Connections( _
        "WorksheetConnection_BEV MW3 2016-2017.xlsm!Personen"), Version:=6). _
        CreatePivotTable TableDestination:="EN > OJ!R1C1", TableName:="EN > OJ" _
        , DefaultVersion:=6

Anybody?

Bekijk bijlage BEV MW3 2016-2017.xlsm
 
Ben geen deskundige, maar moet het niet zo zijn?
Code:
CreatePivotTable TableDestination:="[B][COLOR="#FF0000"]OJ!R1C1[/COLOR][/B]", TableName:="EN > OJ" _
ipv.
Code:
CreatePivotTable TableDestination:="[B][COLOR="#FF0000"]EN > OJ!R1C1[/COLOR][/B]", TableName:="EN > OJ" _

Er bestaat geen werkblad dat "EN > OJ" heet, wel "OJ", vandaar.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Mijn voorkeur gaat uit naar een voorbeeldbestand met 1 module en twee tabbladen. Dus 1 met de tabel en 1 waar de draaitabel moet komen. Om eerst alle tabnamen te bestuderen 6 modules uit te vlooien om te zien waar het misgaat heeft weinig met een gerichte vraag te maken. Al zit het probleem in module6 dan staat er zo'n breiwerk aan macro-opnames dat het nagenoeg onleesbaar is.

In basis creëer je zo een pt in VBA
Code:
Sub VenA()
With ThisWorkbook.PivotCaches.Create(xlDatabase, Sheets("Personen").ListObjects(1)).CreatePivotTable(Sheets("MASTER").Cells(1))
 .AddFields Array("Persoon", "Persoonnummer")
End With
End Sub
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan