huidig record uitwisselen met andere gebruiker

Status
Niet open voor verdere reacties.

mark68

Gebruiker
Lid geworden
30 sep 2009
Berichten
50
Ik heb een database in access 2013 gemaakt en andere gebruikers gaan diezelfde database gebruiken, maar gebruiken alleen de formulieren en de rest is verborgen.

nu zou ik een knop willen maken op een formulier die het huidige record kan versturen via email. Vervolgens zou de ontvanger met een knop die gegevens moeten kunnen importeren in hun database.

Dit voor als er bij een van de gebruikers iets veranderd, of als die record niet meer nodig is voor een persoon, hij of zij dat record kan overgeven aan de andere gebruiker.

ik weet niet of dat mogelijk is, ik heb het tot nu toe nog niet kunnen vinden.
 
Ik heb een database in access 2013 gemaakt en andere gebruikers gaan diezelfde database gebruiken.
...
Vervolgens zou de ontvanger met een knop die gegevens moeten kunnen importeren in hun database.
Gebruiken de mensen nu dezelfde database of niet? Ik krijg de indruk dat elke gebruiker zijn eigen database heeft, en niet dat er één (gedeelde) database wordt gebruikt.

En wat wil je precies exporteren/importeren? Eén record? Van wat? Één tabel, een query (al dan niet van meerdere tabellen)?
En hoe zit het met het sleutelveld? Of maakt dat niet uit?
 
ze gebruiken dezelfde database structuur, maar allemaal lokaal op hun eigen computer. De gegevens in die database kunnen verschillen afhankelijk van de regio waar zij wonen. hebben ze alleen de gegevens van de mensen in hun regio in hun database staan.

In een formulier heeft de ene gebruiker een persoon uit de tabel staan en die persoon gaat verhuizen naar een andere regio.

Dan zou het mooi zijn als die gebruiker het record dat op dat moment in het formulier staat kan exporteren dmv een druk op een knop op het formulier.(eigenlijk zoals je ook een rapport kunt printen van alleen het huidige record in het formulier)

De gegevens van dat ene record worden dan per mail verstuurd naar de gebruiker in de andere regio en die kan dan vervolgens dat record importeren in zijn of haar tabel.

Dat het mailadres e.d. nog handmatig ingevoerd moet worden geeft natuurlijk niet. Het gaat erom dat de gegevens van dat record eenvoudig geexporteerd en vervolgens geïmporteerd kunnen worden.
 
Zolang je een eigen sleutelveld gebruikt (dus geen Autonummer) is het heen-en-weer halen niet zo'n probleem lijkt mij. Exporteren en importeren ook niet; je kunt het betreffende record exporteren als een csv bestand en aan de andere kant weer importeren als csv bestand. Dat kun je met twee knoppen prima regelen lijkt mij. Ik zou het formulier dan filteren op een specifiek record, zodat er maar één record onder het formulier hangt, en dan met DoCmd.TransferText acExport het record exporteren naar een vaste map+bestandsnaam. Aan de andere kant kun je dan met DoCmd.TransferText acImport alles weer importeren. Ook hier zou ik dan gaan voor een vaste map+bestandsnaam zodat je naar het proces geen omkijken hebt.
De email adressen heb je natuurlijk in een tabel staan met gebruikers :).
 
Top!!! Dank je wel. Dat ga ik uitvoeren. Ik denk inderdaad dat ik er dan wel ga komen. Fijn dat je me helpt.
 
En ja, de email adressen staan inderdaad in een tabel met gebruikers. Die kan ik er natuurlijk aanhangen. Had ik even niet aan gedacht.
 
Je kunt in bepaalde gevallen tegen het probleem aanlopen (vooral in België) dat "het veldscheidingsteken uit de specificatie voor het tekstbestand komt overeen met het decimaalteken of het tekstscheidingsteken".
Met bepaalde versies van Access is dat moeilijk op te lossen in België.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan