Bij boekje printen in word 2007, tekst achterkand papier op de kop

Status
Niet open voor verdere reacties.

DirkQ

Gebruiker
Lid geworden
31 jul 2005
Berichten
311
Hoi ,
Ik probeer vanuit Word 2007 een A5 boekje te printen op mijn canon MG5150.
Als ik dat doe staat de tekst op de achterkant van het papier op de kop.

De Printer print voor en achterkant automatisch , het vel komt er uit, word dan weer terug genomen en vervolgens wordt de achterkant geprint, maar wat ik ook in stel, de achterkant staat altijd op de kop..
Ik heb alles al geprobeerd in word, pagina indeling op [katern] met alle mogelijke opties zoals ik het in een online handleiding heb gevonden.
Op de printer en in eigenschappen alles geprobeerd en het kost me alleen maar papier en inkt ..
Gelukkig heb ik een 6 pagina bestandje gemaakt om het te testen anders had het me nog meer papier gekost, wat doe ik verkeerd?

help
 
Paar dingen :

ik heb even wat rondgekeken op het w w w en kom meerdere probleemhouders tegen maar (tot op dit moment) nog niet echt een pasklare oplossing.
Als ik moet gokken dan zou het een kwestie kunnen zijn van een 'verouderd' (?) stuurprogramma voor de printer (heb je dat gecheckt?)

Een alternatieve oplossing zou natuurlijk kunnen zijn dat je dubbelzijdig printen uitschakelt en eerst het ene gedeelte print, dan het papier ondersteboven in de printer en dan de rest.

Imho hoeft dat iig niet veel inkt te kosten, want als je op elke pagina (bijv.) de hoofdletter A 1x typt dan kost dat nagenoeg geen inkt en je ziet dan al heel snel of er op een pagina de A onderste boven komt te staan.
Sterker nog, je kunt als de test niet goed uitpakt, steeds hetzelfde stapeltje papier gebruiken, alleen dan typ je een andere letter ;)
 
Paar dingen :

ik heb even wat rondgekeken op het w w w en kom meerdere probleemhouders tegen maar (tot op dit moment) nog niet echt een pasklare oplossing.
Als ik moet gokken dan zou het een kwestie kunnen zijn van een 'verouderd' (?) stuurprogramma voor de printer (heb je dat gecheckt?)
Het stuur programma en wat daar bij zit komt bij windows update vandaan.
Maar je hebt gelijk ik zal eens kijken of ik het bij CANON vandaan kan krijgen.
Een alternatieve oplossing zou natuurlijk kunnen zijn dat je dubbelzijdig printen uitschakelt en eerst het ene gedeelte print, dan het papier ondersteboven in de printer en dan de rest.
Ik heb dat eens geprobeerd maar één keer een foutje maken en je kunt weer op nieuw, er zijn natuurlijk van die lui die een dorpskrantje maken en die hebben daar jaren ervaring mee, maar dit is voor mij een éénmalig ding
Imho hoeft dat iig niet veel inkt te kosten, want als je op elke pagina (bijv.) de hoofdletter A 1x typt dan kost dat nagenoeg geen inkt en je ziet dan al heel snel of er op een pagina de A onderste boven komt te staan.
Sterker nog, je kunt als de test niet goed uitpakt, steeds hetzelfde stapeltje papier gebruiken, alleen dan typ je een andere letter ;)

Dat is inderdaad een heel goed idee, ik blijf door gaan tot het eens een keer lukt..
 
Mocht nu niemand dé oplossing weten, dan heb ik nog wel een ideetje dat sowieso gaat werken :

als de tekst op één pagina steeds ondersteboven terecht komt, dan zou je op die pagina een tekstvak kunnen 'trekken' (ter grootte van de hele pagina). Vervolgens typ je de tekst in en tot slot klik je op het vak en roteer je het, voilá pobleeml (wellicht op iets minder elegante wijze) dan toch opgelost.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan