Probleem met NTFS.sys bestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bruce The Boss

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 aug 2002
Berichten
1.945
Hallo,

Ik krijg tijdens het opstarten van een computer met W10 een blauw scherm met de melding dat er een probleem is met het ntfs.sys bestand.
Hoe krijg ik dit opgelost?
Er is geen mogelijkheid om een oude configuratie of andere kopie terug te zetten :(
 
NTFS_FILE_SYSTEM (NTFS-BESTANDSSYSTEEM)

Deze stopcode geeft aan dat de driver van het NTFS-bestandssysteem een situatie heeft ondergaan die niet kan worden verwerkt. Deze fout wordt bijna altijd door drie dingen veroorzaakt:

Beschadigde data op de schijf
Beschadigde data in het geheugen
Er is geen geheugen meer beschikbaar (dit gebeurt normaal gesproken alleen op zwaar belaste servers)
Wat u moet controleren

Plaats het geheugen en alle datakabels van het station opnieuw om databeschadiging als gevolg van slecht aangesloten hardware uit te sluiten.

Voer een volledige diagnostiek uit voor het geheugen en de harde schijf. De snelle test voldoet hier niet. U moet de volledige systeemdiagnostiek uitvoeren.

Nadat de diagnostiek is voltooid, voert u een volledige controle uit van het bestandssysteem vanuit de herstelconsole (chkdsk /f /r) om de beschadigde data te detecteren en (mogelijk) te repareren.

Als bovenstaande oplossingen het probleem niet verhelpen, moet u Windows opnieuw installeren.

Als ook hiermee het probleem niet is opgelost, moet u de harde schijf vervangen.

Ik heb het bovenstaande gevonden maar hoe voer ik de onderstaande actie uit:
Voer een volledige diagnostiek uit voor het geheugen en de harde schijf. De snelle test voldoet hier niet. U moet de volledige systeemdiagnostiek uitvoeren.
 
Voer foutcontrole uit:
  1. Open "Deze computer",
  2. Rechtsklikken op de ''schijf'' waar ''Windows'' is geïnstalleerd. Meestal is dat de C-schijf. Dit is namelijk standaard ingesteld.
  3. Kies "Eigenschappen",
  4. Ga naar tabblad "Extra",
  5. Klik op de knop "Nu controleren" (bij Foutcontrole),
  6. Vink "Fouten in het bestandssysteem automatisch corrigeren" aan,
  7. Vink "Beschadigde sectoren zoeken en repareren" aan,
  8. Druk op "Starten",
  9. Er komt een mededeling. Wilt u de schijf controleren de volgende keer dat de computer wordt opgestart?,
  10. Klik op "Ja",
  11. Herstart je pc,
  12. Na het Windows laadscherm komt ''Foutcontrole'' in actie,
  13. Als hij klaar is word je pc weer automatisch opnieuw opgestart.
 
Zover kom ik niet. Ik krijg bij het opstarten direct het blauwe scherm en daarna gaat hij naar automatisch herstellen en kan ik naar herstel opties gaan
 
Heeft u geen "image" in uw bezit van uw systeem of een herstelschijf?
TS schrijft: 'Er is geen mogelijkheid om een oude configuratie of andere kopie terug te zetten.'
Deze nog gevonden.

Voer een volledige diagnostiek uit voor het geheugen en de harde schijf. De snelle test voldoet hier niet. U moet de volledige systeemdiagnostiek uitvoeren.
Dat komt van deze site en die verwijst volgens mij naar Dell Online Diagnostics.
 
Laatst bewerkt:
Zover kom ik niet. Ik krijg bij het opstarten direct het blauwe scherm en daarna gaat hij naar automatisch herstellen en kan ik naar herstel opties gaan
Die schijfcontrole kun je ook v.a. de herstelschijf (die bijna niemand maakt vreemd genoeg) of de installatieschijf/USB stick uitvoeren in de CMD en ook andere herstelopties kun je daar vanaf plegen.

Opstarten via de bios boot selector, kan F8, F9, F11 of F12 zijn, afhankelijk van het merk bios en type PC/notebook.
https://craftedflash.com/info/how-boot-computer-from-usb-flash-drive
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan