• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Waardes tussen tijdbestek kopiëren naar ander tabblad

Status
Niet open voor verdere reacties.

mattie92

Gebruiker
Lid geworden
19 mrt 2017
Berichten
25
Beste forumleden,

Ik zit met een uitdaging. Sinds kort ben ik op mijn werk bezig met temperatuursloggers om een proces in de gaten te houden. Deze kan ik downloaden naar Excel. De logger registreert om de 10 minuten de temperatuur.
De waardes hiervan download ik, en kan ik exporteren naar Excel. De logger staat tussendoor niet uit, en logt dus 24 uur. Ik heb echter maar de data nodig van een aantal uurtjes.

Ik heb ik het tabblad "DATA" de download staan zoals ik deze uit de logger krijg.
Nu wil ik op het tabblad "Overzicht week 20 '17" allen de waardes hebben die binnen een bepaald tijdbestek vallen. De vertrektijd is weergegeven in Cel B3, en de aankomsttijd in B4. Alle waardes die tussen dit tijdsbestek vallen, mogen gekopieerd worden in het gele vlak in kolom B. Ik heb geen idee hoe ik dit aan kan pakken..

Heb ik hier een macro voor nodig, of lukt dit me ook met een formule? Bij voorkeur gebruik ik een formule.

Wie o wie kan me helpen?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Groeten, Mattie

Bekijk bijlage Voorbeeld temperaturen.xlsx
 
Gebruik jij een Engelstalige of Nederlandstalige excel?
Het eerste wat mij namelijk opvalt (in mijn NL Excel) is dat de datums geen datumwaardes zijn maar tekstwaardes.

datum reeksen vergelijken is niet zo lastig maar als de output tekstwaarden zijn wordt het wel wat complexer..
 
Ik maak gebruik van de Nederlandstalige excel. Echter het software programma waar ik de temperatuur logger mee uitlees, en een download maak naar het csv bestand is wel Engelstalig.
 
kun je die csv ook anders opmaken met het software pakket? bijvoorbeeld dat deze ipv "may" een getal voor de maand weergeeft?
want als ik nu je excel waardes bekijk zijn die dus niet als datum opgemaakt, de engelse maandnaam blijft staan waardoor de datums niet herkend worden door excel.
of plaats even de csv misschien dat er bij de import ervan al wat afgehandeld kan worden.
 
Ok ik heb een formule die werkt.. maar je moet echt even kijken naar de output in het csv bestand, datum en tijd in 1 cel is zelfs makkelijker om een formule te maken. omdat datums niets meer dan een bepaald getal zijn om dag en exacte tijd aan te geven.
De temperatuur wordt in deze csv ook met een punt als scheidingstekens en dus worden de tempraturen niet herkend als getal. net als dat je datums niet herkend worden / werden omdat de export uit jou softwarehulpmiddel geen goede waarden geeft voor NL excel. om efficient te werken moet je ofwel je export aanpassen zodat de waardes herkend kunnen worden of je moet in excel extra stappen zetten om de import van een nieuwe datadump om te zetten naar waardes waar je mee kunt rekenen en niet alleen teksten toont. Aan de excel kant kan je het oplossen met de Tekst naar kolommen optie.
maar ik zou eerst kijken of je een beter csv bestand kan krijgen want dat scheelt dagelijks of wekelijks herhaalde handelingen in excel.

Voor nu heb ik heb er voor gekozen om zowel de tijd van meten als de temperatuur in 1 cel te tonen omdat het toch tekstwaardes zijn.

Bekijk bijlage Kopie van Voorbeeld v2.xlsx
 
Ok ik heb een formule die werkt.. maar je moet echt even kijken naar de output in het csv bestand, datum en tijd in 1 cel is zelfs makkelijker om een formule te maken. omdat datums niets meer dan een bepaald getal zijn om dag en exacte tijd aan te geven.
De temperatuur wordt in deze csv ook met een punt als scheidingstekens en dus worden de tempraturen niet herkend als getal. net als dat je datums niet herkend worden / werden omdat de export uit jou softwarehulpmiddel geen goede waarden geeft voor NL excel. om efficient te werken moet je ofwel je export aanpassen zodat de waardes herkend kunnen worden of je moet in excel extra stappen zetten om de import van een nieuwe datadump om te zetten naar waardes waar je mee kunt rekenen en niet alleen teksten toont. Aan de excel kant kan je het oplossen met de Tekst naar kolommen optie.
maar ik zou eerst kijken of je een beter csv bestand kan krijgen want dat scheelt dagelijks of wekelijks herhaalde handelingen in excel.

Voor nu heb ik heb er voor gekozen om zowel de tijd van meten als de temperatuur in 1 cel te tonen omdat het toch tekstwaardes zijn.

Bekijk bijlage 299873

Ik heb gekeken naar de .CSV download, daarin kan ik helaas niks aanpassen..

Maar, tof! super bedankt hier kan ik zeker iets mee.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan