Oude computernamen in LAN

Status
Niet open voor verdere reacties.

Het Hof

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
17 jul 2001
Berichten
1.252
Ik heb wat computers weggegooid in mijn netwerk thuis. Het is niet een werkgroep, maar een soort LAN. De namen van die oude computers blijven echter staan in de Verkenner. Dat is ook het geval als ik de naam van een computer wijzig, dan blijft de oude naam staan náást de nieuwe naam. Ik heb aardig lang zitten Googelen, maar kan niet vinden hoe ik die namen kan verwijderen.

Wie weet dit?
 
Tis een netwerk en wat is er belangrijk aan dat die namen nog zichtbaar zijn?

Is die PC wel helemaal uit geweest?
 
Die PC is uit geweest en ik heb nu te veel namen in mijn lijst. Sterker: die PC's bestaan niet meer. Ik heb vier computers in gebruik, maar er staan 10 namen in. Dat moet toch te verwijderen zijn?
 
Misschien een rare opmerking, en misschien zit ik er wel helemaal naast, maar als je een CMD start en "net statistics workstation" uitvoert, dan geeft deze een uitvoer.
Vanaf welke datum zijn die statistieken? 1e regel. Windows 10 Snel opstarten onthoudt een deel van Windows in het geheugen wanneer je de PC afsluit (soort sluimermodus/slaapstand).
Het kan zomaar zijn dat jouw PC dat doet en dus de reeds gedetecteerde systemen netjes weer blijft geven.
Herstarten gaat wel middels een "cold-boot" principe. Zou je ook kunnen proberen.

Anders kun je via services.msc de volgende service eens herstarten. :Network location awareness (Network List Service gaat automatisch mee).
Dan bouwt de PC het netwerk opnieuw en zouden de reeds aanwezige netwerkapparaten verwijderd moeten zijn en opnieuw opbouwen wanneer je het tabje van netwerk opnieuw aanklikt.
 
Laatst bewerkt:
Misschien een rare opmerking, en misschien zit ik er wel helemaal naast, maar als je een CMD start en "net statistics workstation" uitvoert, dan geeft deze een uitvoer.
Vanaf welke datum zijn die statistieken? 1e regel. Windows 10 Snel opstarten onthoudt een deel van Windows in het geheugen wanneer je de PC afsluit (soort sluimermodus/slaapstand).
Het kan zomaar zijn dat jouw PC dat doet en dus de reeds gedetecteerde systemen netjes weer blijft geven.
Herstarten gaat wel middels een "cold-boot" principe. Zou je ook kunnen proberen.

Anders kun je via services.msc de volgende service eens herstarten. :Network location awareness (Network List Service gaat automatisch mee).
Dan bouwt de PC het netwerk opnieuw en zouden de reeds aanwezige netwerkapparaten verwijderd moeten zijn en opnieuw opbouwen wanneer je het tabje van netwerk opnieuw aanklikt.


Dat is het! Opgelost!

Mijn complimenten voor je uitstekende antwoord!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan