• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Dynamisch overzicht maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hunuloeloe

Gebruiker
Lid geworden
12 sep 2016
Berichten
311
Goedemorgen,

Ik ben voor onze bedrijven een dynamisch overzicht aan het maken waarin ik duidelijk kan zien wat het gemiddelde verbruik per bedrijf is etc.
Nu krijg ik p/maand gegevens binnen van alle bedrijven en die zet ik per blok in het bestand.
Het probleem is dat ik het overzicht niet dynamisch krijg ofwel ik moet steeds handmatig de formule wijzigen om de nieuwe gegevens erin te betrekken....
Ik weet dat hier bepaalde formules voor zijn maar hoe deze precies waren dat is me even ontgaan :(

Hierbij een exact kopie van de opzet van het bestand (alleen andere namen en gegevens)
 

Bijlagen

  • Voorbeeld overzicht.xlsx
    21,6 KB · Weergaven: 32
Zo?
Code:
M14: =SOM.ALS($B:$B;$L14;D:D)/10*12
Wat is je meetperiode? Dan is ook nog wel wat te bedenken voor de term 12/10...

PS ken je de site: https://co2emissiefactoren.nl/? Hoef je niet zelf te rekenen aan kg CO2/L diesel...
 
Hoi Alex,

Ik heb gebruik gemaakt van een andere bron te zien in de opmerking van cel U2 (kg CO2 p/ltr)

Betreft de formule: deze zocht ik maar even over de meetperiode dit is wel een goede want ik zou hem ook graag dynamisch zien o.i.d. want het overzicht wat je ziet is op Jaarbasis...
Ofwel die formule in M14 zou ook moeten optellen wat het aantal "input maanden" zijn en vervolgens naar jaarbasis maken
Stel we hebben 13 maanden dan totaal /13*12
alleen dat /13 moet dynamisch worden? Of heb jij een betere suggestie :)?
 
Een gemiddelde over een periode van 1 jaar dus. Ok, wat dacht je dan van deze:
Code:
=SOM.ALS($B:$B;$L14;D:D)*12/(1+DATUMVERSCHIL(MIN($A:$A);MAX($A:$A);"m"))
Wat je gebruikt voor CO2 conversiefactor is mij om het even, wat maar werkt voor jou... ;)
 
Ja dit werkt voor alle behalve bedrijf 10 uit het vb. Hierbij ontbreken gegevens van de maanden 07-16 t/m 10-16.. Als ik deze waarden ook wis in het voorbeeld komt er met jouw formule 792 uit en met de hand berekent 1320
Code:
=SOM.ALS($B:$B;$L22;D:D)/6*12
in M22
Ik probeer de formule te begrijpen dus vandaar ook even deze opmerking (ik kom er niet uit :confused:
 
Nieuwe poging:
Code:
M14: =GEMIDDELDE.ALS($B:$B;$L14;D:D)*12
De help-functie van excel is behulpzaam bij het begrijpen van functies...
 
Deze mogelijkheid lijkt me idd simpel en logisch! + het werkt ;)
Dank voor je hulp:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan