Server aansluiten

Status
Niet open voor verdere reacties.

remcop1989

Gebruiker
Lid geworden
29 mrt 2012
Berichten
492
Deze vraag gaat niet specifiek over Windows Server 2011, maar over het aansluiten van een server in het algemeen. Ik vond helaas geen beter subforum.

Binnen ons MKB-bedrijf maken wij gebruik van een server waar Windows Server 2003 op draait. Deze server is verbonden met een switch. Vanuit de switch gaan een aantal UTP-kabels naar machines en computers. Helaas is deze server al wat verouderd en wordt het tijd voor een nieuwe.
We hebben in een doos nog een andere server staan. Deze is nu niet meer in gebruik, maar heeft vroeger op een andere vestiging gestaan. Deze vestiging is inmiddels gesloten. De server draait Windows Server 2011 en heeft een andere domeinnaam dan de huidige server.
Ik wil nu kijken of deze server nog in bruikbare staat is.

Ik heb een monitor, muis en toetsenbord aangesloten en ik kom al tot het scherm waar de administrator zijn wachtwoord moet invullen. Gebruikersnaam is *******.local\administrator, waar "******" staat voor de domeinnaam.
We zijn zoekende naar het wachtwoord, maar dat is een ander verhaal.

Ik zoek nu naar informatie over het aansluiten van deze "oude" server. Ik heb kennis van het aansluiten van pc's en ook een beetje van netwerken, maar dit is vrij nieuw voor me allemaal.
Ik zoek o.a. naar informatie over switches (moet / kan de oude server bijvoorbeeld op de huidige switch aangesloten of moet hij een compleet "eigen" internetverbinding met het modem krijgen?). Ik weet namelijk niet goed hoe het nou zit met die netwerknamen. Daarbij vraag ik me af wat het betekent dat de oude server een andere domeinnaam heeft dan de nieuwe server.

Ik hoop dat iemand kan helpen.
 
Als je het hebt over 2011, dan is de server dus een SBS server. Die heeft inderdaad zijn eigen domein. Dan zul je dus de nieuwe server oftewel moeten koppelen aan het huidige domein en vervolgens de rollen overnemen van de oude server, zodat deze uiteindelijk verwijderd kan worden.

Switch technisch kan alles gewoon aangesloten worden. Dat moet geen probleem zijn. Enige wat kan is een conflict met IP adressen, want ik neem aan dat je niet weet welk IP adres de SBS server heeft?

Handigste manier van werken is om eerst vast te stellen wat de nieuwe server allemaal voor jullie moet gaan doen. Daarna kun je dit dan gestructureerd oppakken. Daarnaast is een SBS 2011 ook al verouderd en kun je je afvragen of het verstandig is deze voor de oude server in de plaats te zetten. In dit kader zou ik eens navragen wat de maximale tijd is dat de server plat mag liggen? Bij verouderde hardware heb je namelijk geen support meer en kan het in geval van een hardwarestoring zomaar dagen duren voor je weer in de lucht bent.


Misschien toch een idee om iemand in te huren die deze klus voor jullie kan klaren?
 
Ohja. Wachtwoord kun je eenvoudig verwijderen met Hiren's bootcd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan