• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Toevoegen extr knop en velden in ribbon

Status
Niet open voor verdere reacties.

linkav

Gebruiker
Lid geworden
13 jun 2007
Berichten
465
Beste,

Een collega van helpmij heeft mij geholpen met het maken van een aantal knoppen in de ribbon.

De gebruikers zou graag 2 zaken hebben:
1) Een extra knop toevoegen met een min-teken en de tekst "Exclude Selection"
2) Naast de knoppen had ik graag 3 selectievelden toegevoegd. Is dit mogelijk? Hoe doe ik dit?

In bijlage een schermpje dat getoond wordt indien op de knop "New" wordt geklikt. De 3 selectievelden die hier op het scherm staan zouden in de ribbon moeten komen.
 

Bijlagen

  • New ML.JPG
    New ML.JPG
    72,6 KB · Weergaven: 84
Misschien beter als je het bestand met de knoppen nog eens plaatst.
 
Hoe je die knop moet toevoegen heb ik eerder al eens laten zien, compleet met XML en VBA code Het schermpje dat je toont is gewoon een Userform die door zo'n knop wordt gestart. Als het niet lukt dan laat het maar weten.
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/909391


Ik heb wel het min teken voor je in dezelfde stijl als het plus teken.
Exclude_Selection.png

Edit:
Toch maar even voor je gedaan:
Bekijk bijlage MST.zip

Vergeet niet deze ook op het blad MST-Params toe voegen in F6 en G6:
REMOVE Enabled
 
Laatst bewerkt:
Edmoor,

Vriendelijk bedankt om de knop toe te voegen.

Mijn 2de vraag was of het mogelijk is om in de ribbon 2 comboboxen te zetten (zoals voor de selectie van lettertype?)

Gr,
 
Wat ik al zei, dat is een gewoon userform.
Die kan je in het .xlam document aanmaken.
 
Hallo EdMoor,

Ik denk dat jij mij of ik jou verkeerd begrijpt. Ik heb je een userform laten zien waar de gebruiker 3 comboboxen kan invullen. Maar als ze het scherm sluiten zouden de geselecteerde waarden nog gewijzigd moeten kunnen worden. Daarom is gevraagd of het mogelijk is om naast de save knop de 3 comboboxen te zetten?

In Word/Excel staat de selectie van lettertype en grootte van lettertype ook in de ribbon...
 
Laatst bewerkt:
Laat in een voorbeeld document zien wat precies de bedoeling. Dan kan ik beter beoordelen wat er mogelijk is in het lint.
 
Ed Moor,

Zie in bijlage wat ik bedoel.
 

Bijlagen

  • Voorbeeld met combovoxen.png
    Voorbeeld met combovoxen.png
    26,9 KB · Weergaven: 61
Dat is alleen het uiterlijk. Of dat zo mogelijk is wil ik wel even naar kijken.
Maar wat moet er gebeuren als er een waarde wordt gekozen?
 
De bedoeling is de waarde van deze selectieboxen verder gebruikt worden in het programma (vba code) dat er achter zit. Dus het zou handig zijn dat ik er naar kan refereren in mijn code of opslaan in een variabele.
 
Ok. Ik heb dat nog niet eerder gebruikt maar ben er wel benieuwd naar. Straks na de koffie zal ik er eens naar kijken. Kan je ook de verschillende waarden voor de 3 comboboxen laten weten?
 
Dat is 'm inderdaad helemaal. Omdat ik minder tijd heb dan verwacht ga ik afwachten wat linkav hier mee doet. De beschrijving is duidelijk.
Mooi stukje werk trouwens :)
 
Beste,

Ik heb een poging gedaan maar kom er niet uit. Hulp zou zeker welkom zijn. Naast de 3 comboboxen had ik graag nog een tekstbox waar de gebruiker eventueel zelf een tekst kan invoeren.

Bedankt alvast!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan