Probleem met refresh sharepoint database

Status
Niet open voor verdere reacties.

neilvv

Gebruiker
Lid geworden
27 mei 2015
Berichten
47
Ik heb het volgende probleem waar ik niet uitkom:

Dit is wat ik nu heb opgezet.

Ik heb een SharePoint netwerkschijf gekoppeld in de verkenner.
In mijn database heb ik een link naar SharePoint (IDP_Documents).
een form (ICS_CustomerList) met een sub form (IDP_Documents_Sub) die een overzicht geeft van de documenten en hun info.
DMV een knop voeg ik een bestand toe aan mijn netwerkschijf en deze wordt dan zichtbaar in mijn database.
Dan sluit ik het formulier en dan heropen ik het formulier zodat de SharePoint naam van het document zichtbaar wordt.
Doe ik dit niet krijg je onderstaande en kan er geen SQL update uitgevoerd worden.

file.jpg

Dan doe ik een SQL update en voeg extra informatie toe aan de database ( klant naam,extra info, debiteurnummer enz enz)


Is er een manier om dit anders te doen ( en dan bedoel ik niet steeds het formulier te moeten sluiten en open)?
omdat ik het subformulier ook in andere formulieren gebruik vind ik het vervelden om steeds formulieren te moeten sluiten en openen.

is het misschien mogelijk om alleen een subformulier te sluiten? of tijdelijk de link te sluiten tussen form en tabel?
 
Formulieren sluiten en opnieuw openen omdat je anders de toegevoegde records niet ziet, zou nooit nodig hoeven te zijn; een formulier laat in beginsel alle records zien die op het moment van openen aanwezig zijn. Een later toegevoegd record is dat dan in beginsel niet, want later toegevoegd. Dat moet met een simpele Requery op te lossen zijn.
 
Dat dacht ik ook maar helaas werkt dat niet met een gelinkte sharepoint database? De naam van het bestand (link naar het bestand op de sharepoint site) wordt pas gegenereerd als ik het formulier afsluit. Ook doe ik een requery als het formulier open is gebeurd er niets. Als ik via een rechts klik op de gelinkte sharepoint en daar vernieuwen klik sluit access ook alle formulieren van zelf.
 
Ik heb de oplossing gevonden.
Ik heb een functie aangemaakt die wordt aangeroepen nadat het bestand is geüpload/toegevoegd aan sharepoint.
Op die manier wordt de database ververst en wordt de naam van het document zichtbaar en dan er dus info aangepast / toegevoegd worden.

Code:
Public Function RefreshSharepoint()
Dim td As TableDef, db As Database

Set db = CurrentDb
Set td = db.TableDefs("IDP_Documents")
td.RefreshLink

End Function
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan