• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hulp bij excel useform

Status
Niet open voor verdere reacties.

tshw3

Gebruiker
Lid geworden
19 mei 2017
Berichten
92
Hallo Helpmij leden,

Ik ben al een tijdje aan het stoeien met useform en hoop sites bekijken maar ik denk dat ik het gewoon niet ga begrijpen.

Ik wil graag bij mijn tab klanten een command knop maken "klant toevoegen" zodat ik daar gegevens in kan vullen en vervolgens aan mijn draaitabel toegevoegd wordt.
Ik geloof dat het formulier goed is maar de code snap ik niks van. (ondanks vele pogingen). Ook is het zo dat als ik in de draaitabel ga filteren dat de commandbutton verplaatst.

Zou iemand er naar kunnen kijken om mij te helpen? Ik zou het erg op prijs stellen.
Bekijk bijlage Bronbestand Excel 2017 Teun R20.xlsm

Overige tips voor mijn bestand zijn ook welkom. Betreft een schoolopdracht en wil graag een hoog cijfer halen :)

Met vriendelijke groet,
Teun
 
ik denk dat ik het gewoon niet ga begrijpen.
Niet echt een goede instelling lijkt mij, alles valt te leren, al is het met vallen en opstaan.
Het is beter om te posten wat je geprobeerd hebt en te vragen wat je niet begrijpt.
In bijlage voorzetje.
addItem is trouwens niet de meest geschikte code om een combobox te vullen.
 

Bijlagen

  • Bronbestand Excel 2017 Teun R20-1.xlsm
    482,7 KB · Weergaven: 103
Niet echt een goede instelling lijkt mij, alles valt te leren, al is het met vallen en opstaan.
Het is beter om te posten wat je geprobeerd hebt en te vragen wat je niet begrijpt.

Hallo Philiep,

Allereerst echt hartstikke bedankt voor uw toevoeging, hier heb ik heel veel aan.
Ik wil toch reageren op het feit "niet echt een goede instelling" excuses als het zo is overgekomen en dat het misschien luiheid is maar dit is het absoluut niet. Soms ben je zo lang met iets bezig en lukt het niet en dan denk je alsof je het niet gaat begrijpen. Omdat ik mijn document zo vaak veranderd had, heb ik dus gepost waarvan ik zeker wist dat dat wel aardig klopte.

Nogmaals hartstikke bedankt en zal de volgende keer beter opletten hoe ik iets verwoord.

Met vriendelijke groet,
Teun
 
Hoi Teun,
Ik was in een goede bui, en gezien jij toch werklustig bent:D, in bijlage, nog een paar knabbeltjes voor een regenachtige zondag.
 

Bijlagen

  • Bronbestand Excel 2017 Teun R20-1 (2).xlsm
    487,5 KB · Weergaven: 58
@dotchie
Als je het bereik in een array laadt werkt dat sneller dan met cells.
 
Hoi Teun,
Ik was in een goede bui, en gezien jij toch werklustig bent:D, in bijlage, nog een paar knabbeltjes voor een regenachtige zondag.

Beste Philiep,

Nogmaals echt hartstikke bedankt. Als ik zie wat je ervan gemaakt hebt, super blij met die "knabbeltjes".
Bedankt voor je inzet en natuurlijk zal ik ook even goede de code bekijken zodat ik het de volgende keer zelf kan doen.

Bedankt!

Met blije groet,
Teun
 
Dat is wel de bedoeling:)
de code bekijken zodat ik het de volgende keer zelf kan doen.
Ook eventjes de tip van HSV bestuderen wat betreft arrays, dan krijg je dit zeker voor elkaar.
een schoolopdracht en wil graag een hoog cijfer halen
De array voorzet is trouwens te vinden in het forum.
(HSV is nu eenmaal slimmer dan ik:eek::D)

Suc6
 
Dat is wel de bedoeling:)

Ook eventjes de tip van HSV bestuderen wat betreft arrays, dan krijg je dit zeker voor elkaar. De array voorzet is trouwens te vinden in het forum.
(HSV is nu eenmaal slimmer dan ik:eek::D)

Suc6

Dankjewel ik ga er zeker naar kijken!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan