Windows opnieuw installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

mcl

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
3.417
Hallo,
Ik wil Windows 10 opnieuw installeren, vanwege wat problemen.
Nu staat W10 op de installatieschijf met de letter I (hoe dat is gekomen, weet ik niet)
Hoe kan ik nu de nieuwe installatie op C krijgen?
Wat is de beste manier (volgorde) omj W10 opnieuw te installeren?
Groet,
martin
 
Bedankt, ik heb dat gedaan en nu moet ik opstarten van de USB. In de Bios zie ik dan:
Wat moet ik kiezen om van de USB op te starten?
 
Voordat ik hier aan begin, kan ik dan W10 op de C-schijf zetten.Staat nu op de I-schijf. (hoe dat komt weet ik niet)
 
Alle partities verwijderen bij installatie en Windows de schijf in laten delen.
 
Ik heb de Media Creation Tool zowel op CD als op USB geinstalleerd.
Als ik via de BIOS de CD laat opstarten gebeurt er niets en start windows gewoon op.
Als ik van USB wil opstarten krijg ik de keuze USB-FDD/ZIP/CDROM/HDD
Wat moet ik nemen?
Groet,
martin
 
Ik heb de Media Creation Tool op DVD, CD en USB staan.
In de Bios kies ik voor opstarten van DVD/CD of USB (alle 4 mogelijkheden geprobeerd) maar start gelijk Windows weer op.
Wat moet ik doen?
 
Ik heb geboot van USB-HDD , maar gaat gelijk Windows 10 opstarten.
Ik kom dus niet bij de USB en/of de DVD
 
De juiste F toets intrommelen bij booten, welk moederbord/bios/notebook weet ik niet maar ze staan allemaal in die link.

Snel starten staat toch niet aan?
 
Bij mij is dat F12. Ik kom dan in de BIOS en krijg de keuzes. Maar wat ik ook aanklik (CD-ROM of de 4 keuzens van de USB, hij start gewoon windows op.
Waar kan ik zien of snel starten aan staat?
 
Goedendag,

Heb je de USB media in een USB 3.0 poort zitten? Dan zal die waarschijnlijk niet booten omdat de driver van je USB 3.0 poort pas geladen word als Windows opgestart is. Dat probleem heb ik ook gehad.
Even in een 'normale' USB poort, misschien dat die dan wat meer doet?
 
Dat geldt niet (zou niet mogen / moeten gelden) voor Windows 10, die ondersteunt tijdens de installatie wel usb 3.
@Trucker7 : heb jij dat dan ondervonden bij een Win 10 installatie?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de Media Creation Tool zowel op CD als op USB geinstalleerd.
Toch wel met die tool een USB/DVD gemaakt want op een CD past W10 niet?
ISO downloaden en die met Rufus erop zetten.
https://rufus.akeo.ie/
https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10

Bij mij is dat F12. Ik kom dan in de BIOS en krijg de keuzes. Maar wat ik ook aanklik (CD-ROM of de 4 keuzens van de USB, hij start gewoon windows op.
Waar kan ik zien of snel starten aan staat?
Geen optie erbij met UEFI ervoor?

En het is niet de bios met F12 maar het bootmenu van de UEFI.

Vraag mij af om welk merk en type moederbord/PC het gaat, ik roep wel steeds over UEFI maar dat gis ik.
 
@gast0225.

Ja klopt, ik heb dat gehad.

Er stond bij mij een Windows 10 (build versie jaar 18-noach). Alle drivers werkende. Toen besloot ik via de Microsoft website de laatste Windows 10 build binnen te halen op USB, scheelt een hoop update.
Maar ik kreeg hem maar niet ge-boot. Via bios alles afgestruimt en F12 boot menu zag 'm maar niet...

Toen kreeg de opmerking of ik via een USB 3.0 poort probeerde te booten, en zo ja of ik dan een normale port wilde proberen... Dat werkte bij mij.
 
Ga eerst even op vakantie. Kom er op terug.
Alvast bedankt voor alle medewerking.
Groet,
Martin
 
@gast0225.

Ja klopt, ik heb dat gehad.

Er stond bij mij een Windows 10 (build versie jaar 18-noach). Alle drivers werkende. Toen besloot ik via de Microsoft website de laatste Windows 10 build binnen te halen op USB, scheelt een hoop update.
Maar ik kreeg hem maar niet ge-boot. Via bios alles afgestruimt en F12 boot menu zag 'm maar niet...

Toen kreeg de opmerking of ik via een USB 3.0 poort probeerde te booten, en zo ja of ik dan een normale port wilde proberen... Dat werkte bij mij.
Klopt hoor, de oudere bios/uefi ondersteund alleen booten van USB 2.0, windows heeft daar niets mee te maken.....
 
Klopt hoor, de oudere bios/uefi ondersteund alleen booten van USB 2.0, windows heeft daar niets mee te maken.....
En ook Windows 7 niet....
Een 3e party USB 3.0 controller dient eerst een driver te hebben alvorens er vanaf geboot kan worden en die zit niet in de bios/uefi.:rolleyes:
 
Laatst bewerkt:
Tuurlijk, alles is met elkaar verbonden, en betweten is ook een hobby.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan