• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Class Inheritance in Excel VBA

Status
Niet open voor verdere reacties.

NogGeenGuru

Gebruiker
Lid geworden
5 aug 2015
Berichten
130
Beste Forumleden,

Ik ben bezig met een Class in excel VBA.
Nou wil ik graag dat de ene Class overerft van de andere Class (Parent & Child)
maar hoe doe ik dit precies in Excel VBA? ik kan op internet vanalles over interfaces vinden... maar niet over Inheritance

Ik heb drie klassen modules: Persoon, Werknemer en Contactpersoon
nou zijn Werknemers en Contactpersonen allebei Personen. ik wil dus graag dat deze klassen van elkaar overerven.
Hoe vertel ik dit aan Excel?
 
Volgens mij in de definitie van de class

Code:
private werknemer as New Persoon
 
Ah dan ga ik dat even proberen. Dankjewel :)
En als ik dan een nieuwe werknemer toe wil voegen, moet ik die dan aanmaken als nieuw persoon of als nieuwe werknemer? En kan ik dan nog wel bij de properties van beide klassen?
 
In het artikel dat snb je gaf staat o.a. dat echte class inheritance in VBA niet mogelijk is.
 
Jan, daar ben ik het helemaal mee eens.

zo eenvoudig als dat in bvb java gaat

" class Werkgever extends Persoon "

zo nep is die zogenaamde overerving in VBA.

het is eenvoudiger om alles van de Persoon klas te kopiëren naar de Werkgever klas
 
Laatst bewerkt:
Tsja, VBA is dan ook uit 1997 (vrijwel gelijk aan VB6) en daarna niet meer significant bijgewerkt.
Roeien, riemen etc.
 
Ik heb idd ook gevonden dat overerving niet excel VBA niet mogelijk is.
Ik denk dat het idd het beste is om alles van persoon maar gewoon te kopiëren, zoals sylvester-ponte al zei.

Ik wil jullie toch bedanken voor jullie tijd.
Volgens mij is de vraag opgelost: Class Inheritance in Excel VBA bestaat niet :(
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan