Itunes kijkt telkens naar de verkeerd schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ceesie15

Gebruiker
Lid geworden
7 mrt 2002
Berichten
128
Hallo,

Ik heb een windows pc en en daarop gebruik ik itunes.
in het netwerk heb ik ook een nas.
ik heb alle films en muziek op mijn nas staan en als ik itunes opstart en de nas slaapt nog gaat itunes automatisch naat de c-schijf kijken.
Maar omdat mijn c-schijf een ssd is wil ik daar geen of zo min mogelijk programma's en data op hebben.
Mijn D-schijf 2tb en daar heb ik de meeste programma's op maar die wil ik ook zo min mogelijk belasten met mijn muziek en films.
is er niet een script of zoiets dat ik in itunes kan aanpassen zodat hij niet tekens vergeet waar hij op ingesteld staat?
mijn nas schijf is Y.
 
iTunes (en willekeurig welk ander programma) pakt altijd een primaire schijf als de toegewezen schijf niet bestaat. Daar kon wel eens niks aan te doen zijn. En iTunes met en script aanpassen? Nooit van gehoord. Je kunt er beter voor zorgen dat de NAS aan staat.
 
Tja dan kan natuurlijk ook.
Maar zoals je misschien heb gelezen in mijn vraag staat mijn nas in de slaapstand.
Ik heb deze zo ingesteld da als er 2 uur niets gebeurt de nas in een slaapstand gaat.
Dus als ik mijn pc en itunes opstart moet ik dan altijd de nas uit zijn slaap halen voordat ik itunes opstart?
daarom was mijn vraag ook of dit niet anders kan, met bv een wijziging van het programma.
er zijn toch wel wizkids hier die dit wel eventueel kunnen of misschien een goeie oplossing hebben?
 
Je kan best een batchfiletje maken die de NAS 'wakker schudt' en vervolgens iTunes opstart, maar dat heeft verder niks met iTunes of de NAS te maken. Veel meer smaken kan ik ook niet bedenken, maar ik ben dan ook geen wizkid :).
 
Tja.
Dus er is niets aan te doen.
Jammer ik had wel een een betere oplossing verwacht.
Misschien van een persoon die een beter idee had.
Ik zal het bericht sluiten
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan