FileMaker pro 15

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sytse1

Gebruiker
Lid geworden
9 aug 2007
Berichten
584
Office versie
miDer
Sinds kort heb ik FileMaker Pro geïnstalleerd. Om dat je hiermee een exe file van je programma moet kunnen maken.
Even een test bestand gemaakt en geprobeerd om een exe te maken. Krijg ik de melding dat Windows? (ik gebruikt Windows 10) of FileMaker een bestand mist om een exe te maken. Wie weet hiervoor een oplossing?
BVD, Sytse
 
Ik heb Filemaker 15 niet, maar wordt er niet bij vermeld welk bestand mist om een exe te maken? Dat zou je dan een goede ingang geven voor een zoektocht op Google...

Verder is vermeld dat je een van de volgende Windows 10 versies moet hebben voor Filemaker 15 Pro of Pro Advanced (bron: hier):
Windows 10 Pro Edition
Windows 10 Enterprise Edition
Zie dat Windows 10 Home er niet bij staat, dus heb je niet één van bovengenoemde Windows 10 versies dan kan dat ook de verklaring zijn dat je een runtime versie van je applicatie niet werkend krijgt, bijv. met een melding dat "runtime resources" niet gevonden kunnen worden.

Verder kun je kijken of hier een (versie-)update staat voor jouw versie Filemaker Pro.
Zie dat het huidige versienummer voor zowel de 32-bit als de 64-bit versie van Filemaker Pro aldaar is: 15.0.2

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Mijn systeem voldoet aan de Windows eisen! Ik heb heel even voorbij zien komen welk bestand gemist wordt. 5 letters nv en nog wat. Bij volgende exe pogingen zie ik een leeg DOS scherm?
 
Hopelijk ga je nog iets vinden m.b.t. de naam van het missende bestand. Meer tips heb ik niet, behalve:
Je zou kunnen kijken of in de Windows logboeken (te vinden in eventvwr.exe , subsectie Windows logboeken, kies daar het Applicatie/Toepassing logboek) de foutmelding(en) gelogd is/zijn die Filemaker genereerde.

Tijs.
 
Bedankt. Ik ga je suggestie opvolgen.
Sytse
 
foutmelding.jpg

Dit is de foutmelding. Opnieuw FM geïnstalleerd zonder resultaat.
Het logboek nageplozen maar niets gevonden.
Ik probeer als test maar via Spotnet een oudere versie te downloaden en kijken of ik dan dezelfde foutmelding krijg.
Tenzij er iemand ook al dit probleem heeft ondervonden.
Op internet heb ik niets kunnen vinden.
Sytse
 
Windows geupdated. Filemaker 14 geinstalleerd. Maar de foutmelding blijft dezelfde.
Jammer.
 
Wat opvalt is dat je schermafdruk precies laat zien welke foutmelding ik bij Windows 10 in de verkeerde versie verwachtte (zie mijn eerste posting).
Dus nogmaals: Heb je Windows 10 Professional of Enterprise, want Windows 10 Home is niet geschikt voor wat jij nu wilde gaan doen met FM 14 en 15!!
Kun je checken met winver of msinfo32.exe

Tijs.
 
Beste Tijn, bedankt voor je reacties.
Ik heb mijn harde schijf geheel opnieuw geïnstalleerd met de 64 bit Windows 10 pro versie 1703.
Daarna FM 15. Met het sjabloon Personeel 2 records gemaakt. Opgeslagen en daarna getracht een exe te maken.
Ik kreeg weer de melding dat er onvoldoende bestanden aanwezig zijn om een exe te maken.
Er wordt niet gemeld welke bestanden gemist worden.
De reden voor mij om FM te proberen is alleen de mogelijkheid om een exe bestand te maken. Ik maak al jaren Access programma's. Maar het is een gedoe om die met de Access runtime e.d. te distributeren.

Sytse
 
Ok, ik wilde het maar even zeker weten. Jammer is nu wel dat ik geen idee heb wat er (nu nog) aan de hand zou kunnen zijn.
Er is wel een Filemaker expert hier op het forum, Woutertjuh88, maar ik weet niet of je 'm mag benaderen via e-mail bericht voor hulp, laat staan dat hij een antwoord heeft voor je.

Ondertussen zou je kunnen googelen naar (bijv.): "filemaker 15" runtime resources error

Tijs.
 
Enige tips die ik zo snel nog voor je heb om te proberen:
a. Installeer FM 15 Pro Advanced ipv. de Pro versie, ook al zouden (zover ik weet) beiden in staat moeten zijn om runtime versies te maken. Mogelijk werken de volgende links, van de updater pagina: 32bit versie hier, 64-bit versie hier
b. Rechtsklik op de snelkoppeling naar jouw FM versie, en kies voor Als Administrator uitvoeren. Mogelijk is het een rechtenprobleem waar je tegenaan gelopen bent (schrijfrechten op bepaalde mappen).
c. Volg eens de instructies in deze Youtube video, incl. het maken van een error log. Hopelijk geeft dan de error log wat hints wat er mis(gaa)t.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt, en ik ga het weer uitproberen.
Sytse
 
Geïnstalleerd FM Pro 15 Advanced.
Geprobeerd de fmpa_updater_1502 x64 te draaien. Daarbij krijg ik de volgende melding.
fout1.jpg

Dan maar zonder update proberen. (Als administrator)
Maar daar was de melding weer.
Fout2.jpg

De log gaf de volgende melding weer.
27-5-2017 22:25:56 Begin van logbestand...
27-5-2017 22:25:57 Kan de Runtime-bronnen die vereist zijn om een runtime te maken, niet vinden. Voer de installatie opnieuw uit.
27-5-2017 22:25:59 Runtime-generering overgeslagen vanwege ontbrekende of beschadigde bronnen.
27-5-2017 22:25:59 ...Einde van logbestand.

Wat er nu ontbreekt kan ik niet vinden.
Ik geef het voorlopig maar op.
Bedankt voor het meedenken.
Sytse
 
Ik was heilig in de veronderstelling dat ik de advanced versie had geinstalleerd.
Tijdens het uitproberen van de update 15.03 bleek dat ik toch de pro heb geinstalleerd.
Nadat ik de update had uitgevoerd bleek in de menustructuur de optie om een exe te maken verdwenen was.
Nader onder bleek dat FM deze optie vanaf versie 14 niet meer ondersteund!
De inspanningen waren dus tevergeefs.
Sytse
 
Ik had gelezen: "Depricated", wat iets anders is dan "eruit gesloopt". Had dus (in mijn ogen) eigenlijk wel moeten werken, maar helaas is de foutmelding wel terug te vinden op Internet maar niet met een oplossing.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan