Bestand openen met cmd

Status
Niet open voor verdere reacties.

Matthias2

Gebruiker
Lid geworden
24 mei 2017
Berichten
82
Hey allemaal, ik wil graag weten hoe je een bestand (een .exe bestand als het kan) kan openen met een cmd command of in notepad dat is opgeslagen onder de naam [iets].bat kan iemand mij helpen? alvast bedankt
 
Een bestand is net wat het zegt, een bestand met gegevens. Een .exe is geen bestand maar een programma. Het verschil maakt veel uit voor hoe het in een .bat bestand moet worden gedaan. Wees dus duidelijker in wat je bedoeling is.
 
Een bestand is net wat het zegt, een bestand met gegevens. Een .exe is geen bestand maar een programma. Het verschil maakt veel uit voor hoe het in een .bat bestand moet worden gedaan. Wees dus duidelijker in wat je bedoeling is.
In dat geval bedoel ik een programma is het mogelijk om dat te openen via een .bat bestand/programma of hoe dat ook zit bij .bat ;)
 
Ja, dat kan. Je moet dan het hele pad opgeven. Bijvoorbeeld:
C:\"Program Files (x86)\Naam van de map"\Programmanaam.exe
 
Je kunt vaak even kijken onder > Eigenschappen van een snelkoppeling welke opdrachtregel je kunt gebruiken in een bat-bestand.
Voorbeeld: "C:\Program Files\CCleaner\CCleaner64.exe"
of "C:\Program Files (x86)\Mozilla Firefox\firefox.exe"
 
Mocht je .exe bestanden na elkaar willen openen (dus eerst bestand1.exe, en (pas als bestand1.exe is afgesloten) bestand2.exe), kijk dan naar het Start commando van cmd (om precies te zijn: Start /WAIT).
Zie hier voor parameters en commando-switches van Start.

TIjs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan