livemail.nl in outlook

Status
Niet open voor verdere reacties.

marcel0138

Gebruiker
Lid geworden
27 mei 2008
Berichten
165
Heb een microsoft account met een naam@live.nl email adres. Dit werkt goed in webmail (outlook) maar probeer het in outlook 2016 te installeren maar dat lukt niet. Bij server tik ik in imap-mail.outlook.com maar dan veranderd het programma het in EAS-e-mailserver.exanche enzovoort en komt met een foutmelding.
 
Mogelijk maak je het jezelf iets moeilijker dan noodzakelijk is?
Je gaat in Outlook naar Bestand, klikt daarna op "Áccount toevoegen" en vervolgens krijg je het schermpje zoals je hieronder kunt zien.
Vul de gegevens in en klik op volgende. NIET het 'bolletje' aanklikken van handmatige instellingen.
Microsoft checkt na jouw klik op 'volgende' volautomatisch de gegevens en na enige tijd krijg je een bericht dat het account is ingesteld.

accountje aanmaken.jpg
 
Laatst bewerkt:
Het is gelukt maar ik moet verbinding maken van outlook2016 met outlook.com om te voltooien zodat er gesynchroniseerd kan worden en dit lukt mij niet.
 
Alle outlook.com gebruikers hebben eind vorig jaar / begin dit jaar deze waarschuwing / workaround van Microsoft ontvangen:

Laatste kennisgeving: verbind Outlook 2016/Outlook 2013 opnieuw met Outlook.com om toegang tot uw e-mail te houden

Beste Outlook.com-gebruiker,

Eerder dit jaar introduceerde Microsoft het nieuwe Outlook.com, een eersteklas e-mailervaring met de focus op samenwerking en productiviteit. Nu de upgrade naar het nieuwe Outlook.com is uitgevoerd, moet u Outlook 2016 of Outlook 2013 opnieuw met uw Outlook.com-account verbinden. U ontvangt deze laatste herinnering omdat u een Outlook.com-account hebt dat gekoppeld is aan een bureaubladversie van Outlook 2016 of Outlook 2013 en u dit account nog niet opnieuw hebt verbonden.
Wat u moet doen: verbind uw bureaubladversie van Outlook opnieuw met uw Outlook.com-account om toegang tot uw e-mail te houden. Zolang u uw account niet opnieuw verbindt, zullen uw Outlook.com e-mails niet langer synchroniseren met Outlook 2016 en Outlook 2013. Dit wordt hervat zodra er opnieuw een verbinding is gemaakt.
Gedetailleerde instructies en hulp bij het opnieuw verbinden van uw account vindt u op de officiële ondersteuningssite van Microsoft op https://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=837697.

Deze wijziging heeft alleen betrekking op Outlook.com-accounts die u opent via Outlook 2016 of Outlook 2013. U hoeft zich niet opnieuw te verbinden met uw andere e-mailaccounts, zoals Office 365, Exchange of e-mailaccounts van derden. U kunt via elke populaire browser uw e-mail van Outlook.com blijven ontvangen, versturen en lezen.
We begrijpen dat het opnieuw verbinden van uw account niet prettig is, maar u kunt hierdoor volop profiteren van alle voordelen van het nieuwe Outlook.com via een veiligere en betrouwbaardere infrastructuur. Als u vragen hebt die niet in bovenstaand ondersteuningsartikel worden beantwoord, neem dan contact op met klantondersteuning op: https://support.office.com/home/chat.

Bedankt dat u Outlook.com gebruikt,
Het Outlook.com-team
Veelgestelde vragen:
V. Wat gebeurt er als ik Outlook 2016 of Outlook 2013 niet opnieuw met Outlook.com verbind?
A. Zolang u geen nieuwe verbinding maakt, worden uw Outlook.com e-mails niet langer gesynchroniseerd met Outlook 2016 of Outlook 2013. Wel blijft u via de webbrowser altijd toegang tot uw Outlook.com e-mails houden.
V. Moet ik Outlook 2016 of Outlook 2013 opnieuw met elk niet-Outlook.com-account verbinden (Exchange, Office 365, Gmail, enz.)?

A. Nee, u moet alleen Outlook 2016 of Outlook 2013 opnieuw met uw Outlook.com-accounts verbinden.
V. Waar kan ik om hulp vragen als ik problemen heb met het opnieuw verbinden van Outlook 2016 of Outlook 2013 met mijn Outlook.com?
A. Raadpleeg voor gedetailleerde, stapsgewijze instructies het helpartikel op https://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=837697. Als u vragen hebt die niet in bovenstaand ondersteuningsartikel worden beantwoord, neem dan contact op met klantondersteuning op https://support.office.com/home/chat.
 
Laatst bewerkt:
Dit bericht kreeg ik ook al van Microsoft als eerste en enige mail in outlook2016. Er staat wel in dat je moet verbinden maar niet hoe dat moet. Ik heb outlook in mijn webbrowser geopend en outlook2016 als email programma ook geopend, maar wat dan. Ik kan nergens in beide menu's vinden hoe je moet verbinden. Ik outlook staan diverse mails in postvak in en in outlook2016 is de postvak in leeg. Komt het omdat mijn pc zonder wachtwoord opstart en niet met een Microsoft account?
 
Als je op de linkjes klikt (mijn vorige bericht) wordt het e.e.a. volledig uitgelegd / word je doorverwezen naar detailinformatie.
Zie ook hier : Klik
 
Laatst bewerkt:
Was even kwaad dat het toch steeds niet lukte terwijl het postvak in symbool goed stond volgens het voorbeeld. Na een paar keer het account verwijderen en opnieuw proberen is het nu tot mijn verrassing gelukt. Dank voor het meedenken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan