Countdown timer in Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Romeo1024

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 mei 2017
Berichten
1
Hallo allemaal,

Ik ben op dit moment bezig met een countdown timer in Excel 2010. De timer werkt met de huidige systeemtijd. Nu probeer ik het voor elkaar te krijgen in VBA om Excel iedere seconde te refreshen, zodat iedere seconde wordt afgeteld, maar dit lukt me maar niet.

Ik heb twee manieren geprobeerd. De velden die geupdate moeten worden zijn F1, H1 en J1.

Methode 1:

Sub Update()

Worksheets("Blad1").Range("F1:J1").Calculate

Call Timer
End Sub

Sub Timer()
Application.OnTime Now + TimeValue("00:00:01"), “Update”
End Sub

Hierbij krijg ik de melding "error 1004: Method 'On Time' of object'_Application failed (maar dan in het Nederlands ;))

Methode 2:

Sub Update()

Worksheets("Blad1").Range("F1:J1").Calculate

Application.OnTime DateAdd (“s”, 1, Now), “Update”

End Sub

Dit geeft de melding "Fout 5 Ongeldige procedure-aanroep of ongeldig argument"

Beide manieren werken dus niet en wat ik ook probeer, ik blijf foutmeldingen krijgen. Wat doe ik verkeerd?
 
Romeo,

welkom op het forum. Het is handig om de code in jouw bericht tussen codetags (selecteer de code en klik op de #) te plaatsen. Daarnaast zorgt het plaatsen van een voorbeeldbestand ervoor dat je meestal heel rap een antwoord op je vraag krijgt.

Heb je op deze site zelf al gezocht op "Coutndown timer" of "Timer" ? Dit is namelijk een vraag die op meerdere fora regelmatig langs komt.

Gr.

Sjon
 
Zoiets?
Voor de verandering moet ik eens niet zeuren over codetags, heeft SjonR al gedaan:D
 

Bijlagen

  • timer 3cells.xlsb
    33,3 KB · Weergaven: 454
of deze? Staat in een userform, maar het principe van aftellen zit er wel in.
 

Bijlagen

  • timer in excel.xls
    63,5 KB · Weergaven: 396
En een voorbeeld voor countdown in het werkblad:
Bekijk bijlage Timers Countdown.xlsm

Kijk ook eens naar de dubbele quote tekens in je code.
Er is een duidelijk verschil tussen " en ” of “ en het moeten toch echt " tekens zijn.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan