Laptop heeft wel internettoegang maar kan niet browsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

eyob

Gebruiker
Lid geworden
24 mei 2017
Berichten
7
(Deze vraag Is hier eerder gesteld op een gesloten topic maar ik heb precies hetzelfde probleem)

Beste mensen,

Ik zit sinds een paar dagen met een probleem.

Mijn laptop geeft aan dat hij verbonden is met het wifi-netwerk (thuis), geen geel driehoekje oid, gewoon 5 blokjes/streepjes. Als ik de cursor op het verbindingsicoontje plaats dan staat er "internettoegang"
Helaas, als ik dan een browser opstart dan geeft hij aan dat de webpagina niet beschikbaar is. Ook bij ons tweede thuisnetwerk is dit hetzelfde verhaal.
Zodra ik een webpagina wil openen dan zie ik linksonder in beeld een balkje verschijnen (dit is in Chrome) waarin staat: "Beveiligde verbinding tot stand brengen" ... en verder dan dat komt hij niet.

Voor de rest werken alle apparaten in huis naar behoren dus ik ga er vanuit dat het niet aan de router oid ligt.


Iemand enig idee hoe dit kan? Alle hulp is welkom.

Alvast bedankt

Ik heb trouwens L Mini tool Box gebruikt en de Ping Google opdracht promp gebruikt.
Ik zal de laatste toevoegen.

http://imgur.com/GJGZHtM
 
Laatst bewerkt:
Zelfde resultaat met IE / edge ? Geen virusscanner ertussen met "uitgebreide internet beveiliging" rotzooi aanstaan?
 
Yep, zowel Edge als Firefox geven hetzelfde resultaat. Heb geen wijzigingen in m'n virus scanner oid gemaakt. Firewall even uitzetten helpt ook niet.
Ik krijg trouwens wel verbinding met mijn WiFi netwerk zelf, maar alleen geen internet.
Ik zal m'n router instellingen even checken...
 
Soms wil het nog wel eens helpen om je router te resetten.
 
De reden dat ik het vraag is omdat sommige virusscanners een Man-In-The-Middle aanval uitvoeren op je beveiligde verbinding. Daar gaan sommige browsers (en zeker chrome) nogal van over de zeik.

Gezien je ping resultaten en rest van je netwerk denk ik persoonlijk nog steeds aan een lokaal probleem en geen netwerk probleem.
 
Ik had het probleem binnen een uur weer terug. Ik zal de router voor een tijdje resetten. Voorheen hielp dat niet.
 
Ik overzie niet alle invloeden maar ik zou zelfs het modem resetten. Al verwacht ik daar niet veel van maar het kost je immers niets.
 
Ping resultaten geven aan dat de Internet-verbinding zelf werkt, incl. dat google.nl succesvol resolvet, dus het is (ook) geen DNS (server-)probleem.
Wat ik in dergelijke gevallen doe is:
a. Installeer de Windows Telnet client. Kan via appwiz.cpl -> In linker kantlijn klikken op "Windows onderdelen toevoegen en verwijderen" danwel "Windows-onderdelen in- of uitschakelen"
b. Start een cmd.exe venster, en doe daar in:
telnet www.google.nl 80
Wordt het cmd.exe venster zwart met de cursor links boven, dan is er (netwerktechnisch) geen belemmering om de website te bereiken over http.
Type "blind" wat in en druk op Enter. Resulteert in "De verbinding met de host is verbroken". Je kunt daarna (ook) gaan testen met de https poort (=443):
telnet www.google.nl 443
Gebeurt weer wat verwacht wordt, dan is er (netwerktechnisch) geen belemmering om de website te bereiken over https.

Je moet je dan ernstig gaan afvragen of je geen malware op je computer hebt danwel dat malware een proxy server heeft aangegeven danwel dat je (niet goed werkende) anonymizer software gebruikt.
Begin eens met het bypassen van Chrome (wat ik trouwens een vreselijke browser vind, maar dat terzijde), dus (om google.nl te openen in Internet Explorer 11):
[Windows-toets]+R toetscombinatie -> iexplore.exe https://www.google.nl
Werkt het ook daar niet, dan is het makkelijk(er) om voor IE zaken te bekijken/ìn te stellen dan voor Chrome:
Sluit Internet Explorer af.
[Windows-toets]+R toetscombinatie -> inetcpl.cpl
Kijk eerst na of er een proxy server is ingesteld: tabblad Verbindingen -> knop LAN-instellingen
Daar mag niets aan staan, behalve (evt.) "Instellingen automatisch detecteren", alhoewel die optie ook uitgezet kan worden zonder problemen.
In uiterste geval (als tabblad Verbindingen niets vreemds aangeeft) op Annuleren klikken en naar tabblad Geavanceerd gaan en daar klikken op "Opnieuw instellen..."
Omdat blijkbaar Chrome je normale browser is kun je dan gerust alles aanvinken om te laten verwijderen en dan op Opnieuw instellen klikken.
Daarna weer testen in Internet Explorer (zie iexplore.exe opdrachtregel boven).

Malware verwijderen met AdwCleaner: link naar download op de officiële site: Programma starten, op Scannen klikken en, na de scan, klikken op Verwijderen. Sluit wel alle andere programma's af voordat je op Verwijderen klikt, want een herstart van Windows komt automatisch na afloop.

Succes,

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de uitgebreide post Tijs, ik ga vanavond direct aan de slag.
 
Kleine update. Door een stomme fout van mij kon ik nu pas alle stappen goed doorlopen.

+Bij het testen van de verbinding dmv Google 80 en de 443 wordt ik doorgestuurd naar een zwart veld met een knipperende vakje. Hier kan ik trouwens niets in typen en enteren heeft ook geen effect.
+er waren geen proxy servers ingesteld (enkel automatisch detecteren) en heb voor de zekerheid alles aangevinkt en opnieuw ingesteld en herstart.
+adw cleaner gaf enkele items aan en die zijn allemaal verwijderd. Ik zal de cleaner nu nog een keer uitvoeren maar tot op heden werkt edge niet en Chrome blijft hangen in "Beveiligde verbinding tot stand brengen"

Dus so far no luck :(
 
Ik schreef juist dat alle proxy instellingen uit moeten staan.

Heb je ook met Internet Explorer getest, zoals ik gevraagd had?

Overigens zou ik uit alles wat je gemeld hebt het idee krijgen dat uitgaand alles werkt maar inkomend wellicht niet, maar daar heb ik nu nog geen beeld bij wat er dan misgaat. Waarschijnlijk een firewall op je pc...

Ik hoor eerst wel wat er uit de eerstgenoemde 2 te onderzoeken zaken komt die ik hier boven aangaf.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
*Bij de proxy's waren er geen ingesteld, en dat heb ik zo gelaten.
*De testen met opdracht prompt staan hierboven beschreven. Kreeg welke verbinding met beide poorten maar kon op het daarop volgende scherm (na het door enteren) niets typen.

naar tabblad Geavanceerd gaan en daar klikken op "Opnieuw instellen..."
Omdat blijkbaar Chrome je normale browser is kun je dan gerust alles aanvinken om te laten verwijderen en dan op Opnieuw instellen klikken.
*Heb ik gedaan.
* Firewall staat vlledig aan, naar de voorkeur van Windows. Na het kort uitgzet te hebben hiervan deed hij het alsnog niet.


^Ik kwam er trouwens vandaag achter dat zowel mijn torrent programma en Tor browser (welke ik bijna nooit gebruik) beide zonder probleem werken.
Chrome, IE, Edge, Firefox werken allemaal niet.
 
Laatst bewerkt:
Ik begin langzaam toch te denken aan een anti-virus instelling, waar wampier al naar verwees, oftewel plugins in je "standaard webbrowsers" die de websites blokkeren waar je nu naar toe probeert te gaan. Of anonimizer software die juist wél een proxy instelling vereisen in je "standaard webbrowsers"
Opent https://www.google.nl ook niet in die "standaard webbrowsers"??

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Mss wat simpele opmerkingen want zo veel netwerkkennis heb ik niet:( maar ik lees nergens dat je een vorig herstelpunt hebt geprobeerd (mits geactiveerd dan)
(Zelf ben ik in het onderhavig geval altijd blij dat ik een image terug kan zetten.)
Ik gebruik ook deze netwerkindicator: http://www.itsamples.com/network-activity-indicator.html. Werkt ook prima onder win10
Dan zie je in elk geval de richting van de (internet)communicatie en wél of géén responses als er een request uit gaat.
 
Hey mensen, goed nieuws !!!!
Ik heb gisteren een aantal programma's verwijderd, waaronder Avast anti virus. Nu weet ik niet zeker bij welk programma het probleem lag maar ik heb sinds vandaag weer internet :thumb::D:)
Heel erg blij mee, nu alleen een nieuw en goed (en free?) anti-virus programmaatje zoeken en ik ben klaar om verder te surfen.
Bij deze nog een enorme bedankt voor alle goede suggesties en het meedenken. Much appreciated
 
Ik gebruik tot tevredenheid AVG free, maar er zijn meer goede mogelijkheden.
 
kan je wireshark installeren een logje draaien een hier plaatsen. downloaden van een ander pc en draaien en log hier plaatsen.
sorry ik had niet alles gelezen en topic stond nog niet opgelost
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan