Vaste tekst toevoegen aan elke regel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Senso

Meubilair
Lid geworden
13 jun 2016
Berichten
9.520
Besturingssysteem
W10 Pro en W11 Pro
Office versie
Office 2007 H@S en Office 2021 Prof Plus
Met zoeken en vervangen kun je aan iedere regel dezelfde tekst toevoegen, alleen ben ik even kwijt hoe dat moet. Iets met ^p en de regels moeten niet 'verspringen' e.d.
 
Aan iedere regel dezelfde tekst toevoegen lijkt mij een onmogelijke en hopeloze zaak, omdat regels dynamisch zijn en je dus nooit weet waar een regel eindigt. Kun je heel simpel testen door een stuk tekst te maken van zo'n 4 regels, en dan aan het einde van de eerste regel extra tekst toe te voegen. Je zult zien dat de tekst die oorspronkelijk op het eind van de tweede regel stond, dan doorschuift naar de derde regel. Dus de tekst die je, gezien je vraag, achter de tekst op de tweede en derde regel etc. stond had willen zetten, komt dan dus achter hele andere tekst te staan! Het lijkt mij een nogal zinloze actie...
Kun je dus alleen bereiken d.m.v. een macro, waarbij je van achteren naar voren werkt om te voorkomen dat je de tekst verandert. Maar het nut er van? Jij zal het wel zien :).

Op basis van je vraag, waarin je het over ^p hebt, vermoed ik dat je eigenlijk wat anders bedoelt: je wilt de tekst die aan het eind van een alinea staat veranderen. En dat is gelukkig wél te doen, want een alinea heeft, in tegenstelling tot een regel, dus wél een eigen kenmerk: het alinea-einde symbool. Inderdaad, het teken dat je kunt opzoeken met ^p. Met Zoeken en Vervangen kun je dan simpel elke .^p vervangen door: nieuwetekst.^p.
Overigens heeft dit niets met inspringen en verspringen te maken; dat zijn alinea-instellingen die je hier niet mee verandert.
 
'Verspringen' doet de boel als je het fout doet. Dus ik moest weten hoe ik dat goed doe.
Ik had het in een eerder stadium gemakkelijk kunnen doen met een Renamer. Die voegt vlekkeloos toe.
Maar het is het laatste wat jij bedoelt. Zoeken naar ^p Tekst dan ^p aan het einde
Het is gelukt en bedankt voor de uitleg.:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan