chrome lettertype

Status
Niet open voor verdere reacties.

awc

Gebruiker
Lid geworden
16 sep 2008
Berichten
110
Hallo allemaal,

Ik heb een chromebook.
Hier kan ik bijna alle letter groottes aan passen. Instellingen voor web inhoud en dergelijke kan ik prima aanpassen. (Ctrl +/- of standaard bij geavanceerde instelling)

Maar om het lettertype te vergroten voor de adresbalk of ctrl+f (Zoeken) blijven klein. Deze zou ik ook graag groter willen zien.
Druk op de knop vergrootglas dan zijn de namen van de onderdelen ook zeer klein.

Dus mijn vraag is:
Kan ik het lettertype van het chrome systeem ook aanpassen/vergroten?

Groet AWC.
 
Hallo. Probeer dit.

Klik in de rechterbovenhoek op Meer en vervolgens Instellingen. Klik op Geavanceerde instellingen weergeven onder aan het scherm. Breng onder Webinhoud de gewenste wijzigingen aan:

Alles wijzigen: Klik op de pijl-omlaag Pijl-omlaag naast 'Zoomen op pagina'. Selecteer vervolgens de gewenste zoomoptie.

Lettergrootte wijzigen: Klik op de pijl-omlaag Pijl-omlaag naast Lettergrootte. Selecteer vervolgens de gewenste lettergrootte.

Je kunt nog meer opties voor lettertypen wijzigen door op Lettertypen aanpassen te klikken.

Opmerking: Op sommige websites kunnen browsers niet alleen de lettergrootte wijzigen. Voor die sites kun je de lettergrootte niet aanpassen in Google Chrome.
 
@manamana: De vraag gaat niet over de lettergrootte etc. van de webinhoud maar over enkele vaste onderdelen van Chrome (zoals de adresbalk).
@awc: Ik vond het volgende m.b.t. adresbalk (misschien werkt het ook voor het zoekvenster):
Slowly hover on the right edge of the address bar until the cursor changes to a re-size cursor (arrows to left and right) then drag to the left to reduce the size of the address bar. That should do it.
Vlgs. de informatie is het echter niet mogelijk om de hoogte ermee te vergroten, alleen de breedte.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan