• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Som van afstanden, berekend met GoogleDistance

Status
Niet open voor verdere reacties.

wieter

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
26 jun 2009
Berichten
1.128
In kolom D van de bijlage, wordt met GoogleDistance de afstand berekend tussen 2 locaties.
Bij het berekenen van de som van die afstanden, loopt het mis.
De formule:
Code:
=ALS.FOUT(SOM(D6:D17);"")
Geeft altijd: 0km als resultaat.
Wat is er fout?
 

Bijlagen

  • afstanden met google.xlsm
    22,3 KB · Weergaven: 258
Nogal simpel: Je functie getGoogleDistance levert een string als resultaat, niet een getalswaarde
Code:
 Function getGoogleDistance(ByVal strFrom, ByVal strTo) [B]As String[/B]

Toevoeging1: hier staat (o.a.) een tabel met de standaard data-soorten die je bij de declaratie(s) kunt gebruiken.
Als ik bij je functie-declaratie de data-soort op (bijv.) Single zet i.p.v. String en ik refresh de spreadsheet met F9, dan rekent hij wel (goed).

Toevoeging2: Als ik de declaratie heb omgezet en refresh gedaan dan geeft de formule regelmatig in de resultatenkolom (kolom D ) een "" waarde (vanwege de IS.FOUT formule), zoals bij
Rietstraat 68 Hasselt Biezenveld 8 Diepenbeek
Dus je zult ook moeten kijken naar de invoerwaarden die je voert aan de getGoogleDistance functie (in kolommen B en C), want die zijn blijkbaar (vaak) niet goed (genoeg) om geschikt te zijn.

Overigens (off-topic) reken ik ook graag € 2,= per kilometer door aan klanten. ;)

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt Tijs,
De Functie "getGoogleDistance" haalde ik van het net.
Ik heb ze blindelings zomaar toegepast in het bestandje.
Achteraf bekeken is je oplossing logisch, maar ik had de code zelfs niet eens gelezen.
Bedankt voor de oplossing.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan