Microsoft Exchangeserver niet beschikbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gijsverheij

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 mei 2017
Berichten
2
Nieuwe PC onder Windows 10 en geprobeerd om originele Office 2010 te installeren.
Waarschijnlijk zelf een fout gemaakt bij Outlook, en nu blokkeert Outlook direct na het aanklikken.
Foutmelding: "De verbinding met Microsoft Exchange is niet beschikbaar", en er verschijnt dan een
venster met "640F1451-bbe7-4ae8-98f6-efb28dbbe972@gv.......nl" (een door mij juist ingevoerd mailadres).
Als ik dit sluit, komt er direct een ander venster met de melding dat het geen geldig adres en opslagmap is.
Als ik dit sluit, dan is Outlook ook gesloten.
Ik krijg dus nergens de kans om iets te veranderen.
Al 2x Office compleet verwijderd, en met Ccleaner opgeruimd, daarna met een andere versie opnieuw geïnstalleerd
maar die foute gegevens blijven terug komen.
Wie kan mij helpen???, anders moet ik de c-schijf leegmaken en alles compleet opnieuw installeren.
 
Ik kan niet alles met je startposting, maar begin met het Outlook profiel helemaal te verwijderen:
Sluit Outlook helemaal af.
[Windows-toets]+X -> Configuratiescherm kiezen -> Zet op weergave Kleine pictogrammen
Je moet dan een Configuratiescherm item zien dat Mail, Mail (32 bit), e-Mail of e-Mail (32 bit) heet of iets dergelijks. Dubbelklik erop, en verwijder via de knop Profielen (of iets dergelijks) alle mailprofielen die er dan getoond worden. Begin daarna aldaar met het inrichten van een nieuw Outlook profiel (klik op Nieuw of Nieuw profiel) met mail accounts (laat ze ook testen in het proces!) en klik zo vaak OK als nodig is.
Start Outlook en kijk of het werkt. Indien ja, dan kun je in Configuratiescherm de weergave weer zetten op wat het was, wat mij betreft.

PS: Heeft jouw bedrijf wel een Microsoft Exchange mailserver? En heb je instructies (gekregen) hoe het mailaccount handmatig in te stellen in Outlook?
PS2: Het kan zijn dat je bedrijf een zgn. Autoconfiguratie bestand heeft dat 'fout' is. Dit dus als je niet handmatig een mailaccount toevoegt maar het probeert met automatische instellingen.
Ik zou sterk mijn best doen om te achterhalen welke handmatige instellingen leiden tot succes, dus (in dit geval, nu je problemen hebt) het niet te laten afhangen van Autoconfiguratie...

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Alle "hulpverleners" hartelijk dank.
Ik heb het probleem alleen op kunnen lossen door een "schone Windows-10" installatie.
Nu werkt Outlook als een zonnetje.
Grt, G.Verheij
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan