trage wifi op laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

jac25

Gebruiker
Lid geworden
28 jan 2010
Berichten
22
Ik heb een Asus K73SV en deze werkt verder prima. Als ik hem rechtstreeks aansluit haalt hij een hoge internetsnelheid. Met wifi nog geen vierde hiervan, dus in verhouding erg traag. Terwijl andere oudere(en mindere) laptops deze hoge snelheid wel halen. Is dit iets hardware of software matig en wat zou ik er aan kunnen doen?
Groetjes Jac
 
a. Heb je alleen wifi thuis op de 2,4Ghz band of (ook) op de 5Ghz band? Jouw laptop kan namelijk alleen terecht op de 2,4Ghz band, welke beduidend trager (en drukker is) dan de 5Ghz band.
b. Heb je wel vergeleken vanaf precies dezelfde plek in huis? Mij zegt het namelijk niets als gemeld wordt dat andere apparaten wel snelle wifi hebben als niet duidelijk is dat je de snelheid test vanaf precies dezelfde plek! :shocked:
c. Ondersteuning voor je laptop: hier, drivers download hier
Welke wifi adapter, vermeld onder Draadloos in de drivers sectie (zodra Windows 7 64-bit gekozen), zit er in jouw laptop, want er zijn meerdere varianten. Speccy kan het je vertellen (aanbevolen!), en mogelijk ook Apparaatbeheer (= devmgmt.msc ), in de sectie "Netwerkadapters" [geef naast de naam ook de Hardware ID in tabblad Details, als je kiest voor Hardware ID's uit het pull down menu, rechtsklik op de bovenste teruggemelde hardware ID en kies Kopiëren, en plak die in je volgende posting].

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de snelle antwoorden. Wat betreft
a. zou ik niet weten...(ziggo abonn.150)
b. het is vergeleken vanaf dezelfde plek. Van andere apparaten overigens de wifi uitgeschakeld.
Het overige ga ik alvast mee aan de slag.
 
Als ik het zo zie bij Ziggo moet je een Horizonbox hebben (dus telefonie, Internet en digitale tv-tuner in 1 kast, incl. digitale videorecorder).
Indien ja, dan heb je (via de Horizonbox) zowel wifi op de 2,4Ghz band als op de 5Ghz band. In de meegeleverde papieren zou dan zowel de wifi code voor het 2,4Ghz netwerk als die van het 5Ghz netwerk moeten staan.

Nu beschrijf je dat oudere laptops sneller zijn over wifi, maar hebben die een ingebouwde wifi adapter of een later aangeschafte externe? Ik haal met XP met een extern aangeschafte wifi adapter ook 270mbit/s op het interne/thuis- netwerk en op speedtest (dus over Internet) 100mbit/s downloadsnelheid en 15mbit/s uploadsnelheid.

Ik zal mijn Asus K70IJ eens aanzetten (vergelijkbaar met jouw Asus laptop, maar nóg ouder) en kijken hoe snel die is over wifi. Overigens heeft deze laptop ook alleen een 2,4Ghz interne wifi adapter, net als de jouwe.

Tijs.
 
Ik haal met genoemde laptop 37,5 mbit/s download en 15,5 mbit/s upload (naar/van Internet, via https://speedtest.net ).
Intern is de verbinding 65 mbit/s, gecheckt via ncpa.cpl en dan dubbelklikken op de wifi netwerkverbinding.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan