HDD maakt veel geluid?

Status
Niet open voor verdere reacties.

ComputerFreak12

Gebruiker
Lid geworden
1 aug 2013
Berichten
42
Hallo iedereen!

Ik heb mijn Computer nu al een tijdje maar ik kan maar niet verzinnen waarom mijn HDD zoveel geluid maakt.
Het klinkt als een geluid dat hij druk bezig is met het lezen/schrijven en het trilt niet zo erg.
Ik heb steeds geprobeerd om het te defragmenteren maar dat helpt ook niet heel erg, (Ik gebruik het programmatje Smart Defrag, Ik weet niet of dit invloed heeft. En ik weet dat Windows ook een ingebouwde Defragmentatie software heeft.)

Er zijn 2 hardeschijven geinstalleerd:

298GB Seagate ST3320820AS ATA Device (SATA) (Hier heb ik mijn Systeem op staan)
596GB Hitachi HTS541064A9E680 ATA Device (SATA) (Ik weet dat dit een Laptop HDD is maar ik had een grotere HDD nodig voor mijn games)

Ik weet zeker dat de Seagate de geluid produceert.

Hier is Speccy nog als dat nodig is:

http://speccy.piriform.com/results/RoMiWSGEATGL3FRL6cTR4oC
 
Tja, defragmenteren heeft sowieso weinig nut en weet niet wat je daar nu van verwachte als de schijf bezig is met andere dingen, vermoedelijk indexeren wat bij oudere schijven op SATA 300GB/s zoals je hebt wel wat nut heeft.

Ook 4GB is vrij weinig bij een 64bit OS en dan zal er snel naar het wisselbestand geschreven en uitgelezen gaan worden, dan is een schijf ook lekker druk.

Geen financiën om een SSD aan te schaffen?

Wat start er zoal mee op?

Current TCP Connections
Kijk daar eens wat er bezig is en die Iobit meuk deïnstalleren o.a.

Ding is gewoon druk met allemaal onbelangrijke dingen die mee opgestart zijn.
 
Download, installeer en draai daarna Crystal Discinfo.
Kies in het dropdown-menu de juiste schijf en maak een screenshot van het analyse-resultaat en plaats die in je volgende bericht.
Dat zou er zo uit moeten zien:
Crystal Discinfo.png
Elke andere kleur als blauw ( op de afbeelding bij de rode pijl ) is foute boel...
 
Ik heb steeds geprobeerd om het te defragmenteren maar dat helpt ook niet heel erg, (Ik gebruik het programmatje Smart Defrag, Ik weet niet of dit invloed heeft.
Geen betere manier om schijven om zeep te helpen, dat is mijn ervaring.
Windows Search zou ik onder > Services uitschakelen.
 
TV0GYWT.png


t498IKz.png


Uhm ja dit ziet er slecht uit denk ik.

Er komt binnenkort een SSD in mijn computer om daarop de systeem te runnen en betere RAM komt ook nog.
 
Beide schijven kampen met hetzelfde probleem: re-allocated sectors count....
Dat betekent zoveel als dat er slechte sectoren op de schijven aanwezig zijn dus je zult beide moeten vervangen voor ze er helemaal mee ophouden...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan