Afbeeldingen in Access

Status
Niet open voor verdere reacties.

reneemettrie

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
1 aug 2006
Berichten
1.233
Hoe ga je eigenlijk het best om met afbeeldingen in een Access 2007-2016 formulier?
In de versie 2003 kon je die op een formulier tonen met Invoegen-Object, nu lukt me dat alleen met kopiëren-plakken, zo niet zie ik een icoon.
En vroeger kon je in een tabel dubbelklikken op de tekst van een afbeelding, dan kreeg je de afbeelding te zien. Tegenwoordig altijd een foutmelding zoals "Het object afbeelding ondersteunt deze bewerking niet".
Heeft het iets te maken met de bestandsindeling van de afbeelding (meestal gaat het om JPG)
 
Afbeeldingen die je als bijlage object in een db zet worden geloof ik alleen op een formulier getoond, al kun je ze met een dubbelklik ook vanuit het bijlageveld openen. Maar ik spreek niet uit ervaring, want ik vind het een waardeloze oplossing. Ik sla alleen de padverwijzing op en gebruik een Image object om de afbeeldingen te tonen op het formulier. Dat houdt de afbeeldingen altijd up-to-date (je ziet altijd de laatst bijgewerkte versie) en de database klein.
 
Dat van die bijlage had ik al gemerkt, maar enkel de eerste bijlage wordt getoond op het formulier/rapport.
Maar een image object is toch niet gebonden aan een record? Of wijzig jij de bron ervan met VBA?
 
Dat laatste; met de gebeurtenis <Bij aanwijzen> is dat simpel te doen op basis van het opgeslagen pad.
Heb je meerdere afbeeldingen, dan zet jr meer controls op het formulier.
 
Bedoel je een frame voor een niet-afhankelijk object? Ik zie daar geen enkele eigenschap die het pad weergeeft, ook niet na de optie "Koppelen"?
En een afbeelding heeft nog minder eigenschappen?
 
Een afbeeldingsobject heeft de eigenschap <Picture> die je vult met de bestandsnaam (+pad) van de foto. Je wijst dus m.b.v. VBA code de foto toe aan de eigenschap Picture.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan