pc herstart spontaan van uit zichzelf

Status
Niet open voor verdere reacties.

axedax

Gebruiker
Lid geworden
15 mrt 2011
Berichten
95
hallo mensen,, ten eerste is dit mijn systeem met de warmte sensor waarde's

2017-05-09_160116.png 2017-05-28_144048.png

af en toe herstart de pc zomaar vanuit het niets, terwijl ik op dat moment geen zware programma's gebruik

heeft iemand mischien een idee waar dit aan kan liggen aan de hand van de gegevens op de foto's

of een programma'tje/tooltje waaruit ik kan aflezen waarom zoiets zich voordoet

mvg

alvast bedankt
 
Eerste wat ik zou doen is zo'n zelfde Kingston 4 GB module erbij kopen (zie je eerste schermafdruk), omdat je systeem (nu) maar (1 module van) 4 GB heeft
Liefst meteen 2 van dergelijke modules erbij komen omdat je moederbord (nu) geen triple channel doet, dus je geheugen maar de helft (of 1/3) van de potentiële geheugensnelheid haalt. Mochten dergelijke modules niet meer te krijgen zijn, dan kun je hier (in de QVL) nakijken welke modules (moeten hetzelfde zijn of sneller dan wat je nu hebt) ingezet kunnen worden.
De handeiding (link) bevat ook een QVL (vanaf pagina 2-11), maar die lijst is (hoogstwaarschijnlijk) verouderd t.o.v. de QVL die je kunt downloaden.

Als de pc/Windows eerst nog wat wegschrijft (zgn. dump-bestand) voordat hij herstart, kun je met WhoCrashed Free kijken of je een hint kunt krijgen.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
bedankt voor je reactie,,
Code:
dnties



zoals eerder op 5 me zie foto;2017-05-28_170756.png moest ik zonet weer noodgedwongen alles weer terug zetten.

maar de pc kon niet zoals op 5 mei weer schoon opstarten daarom heb ik de pc uitgezet en het geheugen reepje in andere bankjes geprobeerd, tevergeefs draait alles wel maar er was geen beeld.

toen ik het geheugen reepje weer in de oude stak, en het 2de beeldscherm eruit trok start'de pc weer op.

als er verdere tips of aanbevelingen zijn dan zie ik het graag tegemoet
 
Laatst bewerkt:
Als je maar 1 reepje hebt, dan staat in de handleiding (zie link in mijn vorige posting) waar die in moet. Heb je er twee (of liefst 3) dan staat ook in de handleiding waar die in moeten.

Ik kan niets (nuttigs) met de schermafdruk in je laatste posting. Mogelijk dat WhoCrashed (zie link in mijn vorige posting) je/ons toch iets kan vertellen.

Tijs.
 
Welke voeding heb je in je systeem hangen? en, je pc kan pas weer herstarten nádat je het 2e scherm ontkoppelt van je systeem?
 
mijn voeding is 550 watt,,, type MS-Tech MS-N550-VAL


20170529_000523.jpg

inderdaad nadat ik mijn 2de scherm eruit haalde start'de de pc wel weer op
 
Ik zou es een andere voeding proberen inden mogelijk ... MS-tech is geen toppertje ....
 
Eerste wat ik zou doen is zo'n zelfde Kingston 4 GB module erbij kopen (zie je eerste schermafdruk), omdat je systeem (nu) maar (1 module van) 4 GB heeft
Liefst meteen 2 van dergelijke modules erbij komen omdat je moederbord (nu) geen triple channel doet, dus je geheugen maar de helft (of 1/3) van de potentiële geheugensnelheid haalt. Mochten dergelijke modules niet meer te krijgen zijn, dan kun je hier (in de QVL) nakijken welke modules (moeten hetzelfde zijn of sneller dan wat je nu hebt) ingezet kunnen worden.
De handeiding (link) bevat ook een QVL (vanaf pagina 2-11), maar die lijst is (hoogstwaarschijnlijk) verouderd t.o.v. de QVL die je kunt downloaden.

Als de pc/Windows eerst nog wat wegschrijft (zgn. dump-bestand) voordat hij herstart, kun je met WhoCrashed Free kijken of je een hint kunt krijgen.

Tijs.

ik heb 2 identieke reepjes erbij kunnen vinden op tweakers,,

moet ik nog wat doen aan de instellingen in de bios voor een triple channel of gaat dit automatisch

heb de 2de scherm weer aangesloten moet nog ff afwachten wat het gaat doen
 
Normaal hoef je niets te doen voor triple channel in de bios.

Tijs.
 
@Lange Pier: Ik heb het idee dat het geen BSOD betreft maar gewoon een spontane volledige uitval van de pc, zodat er geen .DMP bestand wordt geschreven...

@axedax: In posting #2 wordt WhoCrashed aangehaald. Kijk of die wat te melden heeft en zo ja, geef ons de inhoud van die meldingen.

Tijs.
 
Spontane uitval voor spanningstekort ?
Zit je toch weer bij de PSU ...
Of mogelijk defecte condensatoren op het moederbord (eigen ervaring, ander merk/type moederbord) , al zie ik op de plaatjes dat dit solid-caps zijn ..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan