Hoe plaats ik een PDF van 100 blz in word?

Status
Niet open voor verdere reacties.

lupot

Gebruiker
Lid geworden
13 jun 2002
Berichten
501
Ik heb hier een pdf (100 blz)die ik in word achteraan wil toevoegen, zodanig dat dit een deel van het word document wordt.
 
Leuk dat je niet vermeld welke PDF viewer je gebruikt. Maar evengoed werkt het bij bijna alle viewers als volgt:
a. Maak eerst een backup-kopie van je Word document
b. Open de PDF in de viewer, doe Ctrl+A van alles selecteren en dan Ctrl+C van kopiëren
c. Open je Word-document, ga naar het einde ervan en doe Ctrl+V van Plakken.

NB: Doorgaans wordt zo niet de achtergrond mee geplakt en soms ook niet in het juiste lettertype, en andere formattering etc. Dat betekent dan dat het originele document niet "als afbeelding" is gemaakt.
Is dat prima, dan is dat prima.
Wil je echter wel de formattering etc. van jouw PDF brondocument hebben, dan zul je eerst de PDF vanuit de viewer moeten 'afdrukken naar een PDF printer' met aangegeven dat alles plaatjes moeten worden ("Afdrukken als afbeelding", in het dialoogvenster van Afdrukken mogelijk te vinden onder de knop Geavanceerd). Dan gebruik maken van het nieuwe PDF document voor de instructie van hier boven.
Afdrukken naar PDF document kan (bijv.) als je PDFCreator installeert, zodat je een PDF 'printer' erbij krijgt die je moet selecteren.

NB: Met 100 pagina's wordt het allemaal nogal groot, dus kan lekker lang duren om het te kopiëren naar het klembord en het plakken kan ook lang duren. Je kunt maar beter een snelle pc hebben etc., juist hiervoor moet je eerst een backup gemaakt hebben van het Word document (zie a.), want voordat je het weet loopt alles vast etc.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
@Bornetto: Goede tip (dank daarvoor), maar als dit (bij een PDF document van 100 pagina's, zoals die van de vragensteller) 100 'losse' jpg bestanden oplevert, dan lijkt me dat nogal bewerkelijk om die te gaan invoegen aan het einde van het Word document (tenzij slepen vanuit Verkenner naar Word werkt om ze daadwerkelijk in te voegen, dus niet 'linken')...

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Een PDF-document van 100 pagina's omzetten naar JPG levert 100 verschillende JPG-bestanden op. Genummerd van 1 tot 100. Word-Doc openen, importeren, importeer afbeelding, zoeken naar de map, openen, alles selecteren en gaan met die banaan.
 
Ok, dat zou moeten werken! :)

Tijs.
 
Met als gevolg dat je geen mogelijkheid hebt om eventueel de tekst of layout aan te passen. Maar als dat niet hoeft kan je uiteraard prima plaatjes gebruiken in plaats van tekst.

Nog een mogelijkheid:
https://www.pdftoword.com/nl/
 
Bedankt voor deze talrijke tips, schiet er al een heel eind mee op.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan