windows 10 werkt niet goed meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

mrsnake

Gebruiker
Lid geworden
3 apr 2012
Berichten
35
Hallo,

Al een tijdje zitten zoeken naar een oplossing voor een kameraad zijn laptop die niet goed meer werkt.

Het probleem is begonnen na enkele updates te installeren.
Daardoor kan je geen enkel .exe bestand openen. Configuratiescherm start ook niet meer op.
Systeemherstel geprobeerd en dit reageert ook niet meer.

Het enige dat je kan opstarten is Microsoft Edge

Ook al geprobeerd om via de F8 toets bij het opstarten in veilige modus of opdrachtprompt te geraken, maar dit reageert ook niet.


Hopelijk kunnen jullie ons helpen.
 
Gebruik de instructies in deze link, en dan denk ik vooral aan "OPTION TWO"
Ik heb sterk het idee dat hij (bewust of onbewust) heeft lopen 'klooien' aan de koppeling van extensies, en dan vooral die van .exe bestanden.
Uiteraard (indien .zip bestanden nu niet zijn uit te pakken op zijn pc) dat jij die even uitpakt op memory-stick etc. Hopelijk kan hij daar dan bij (vanuit Windows 10).

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de info.
Ik zal dit vanavond eens uittesten en hou je op de hoogte.
 
Alvast wat opties, voor het geval het niet mogelijk blijkt om het .reg bestand (van uit het .zip bestand) te importeren:
Start Systeemherstel vanaf een Windows 10 opstart-DVD:
Maak/brand een Windows 10 installatie-DVD (of memory-stick, maar ik zou (voor dit geval) de voorkeur geven voor een DVD, omdat opstarten ervan kansrijker is dan vanaf memory-stick):
Ga naar deze link, kies bij Kies een versie voor een versie (liefst meteen de juiste, maar het maakt voor het verhelpen van het probleem niet uit, wel als je ooit een herinstallatie van Windows 10 ermee wilt doen). Ik raad je aan: "Windows 10" onder "Windows 10 Creators update", klik op Bevestig. Kies daarna producttaal Nederlands en klik op Bevestigen. Klik op de 32-bit of 64-bit versie, afhankelijk van wat je vriend nu heeft [waarschijnlijk 64-bit, zeker als de pc niet ouder is dan, laten we zeggen, een jaar of 4.] Overigens zou dat verder niet veel moeten uitmaken voor het repareren van Windows 10, alleen bij herinstallatie van Windows 10.

Zodra het .ISO bestand is gedownload, brand er een DVD van. Doe een lege brandbare DVD in de schrijver en , indien Windows 10 (of andere recente versie van Windows: Windows 7, 8 of 8.1) op jouw pc, dan kun je rechtsklikken op het gedownloade .ISO bestand en kiezen (is normaal de 2de optie van boven) voor het branden van de ISO naar DVD.
Is die koppeling gekaapt, dan na erop rechtsklikken kiezen voor "Openen met" en dan bladeren naar isoburn.exe in de C:\Windows\System32 map (haal het vinkje weg dat je .ISO bestander er altijd mee wilt openen!)

Je hebt dan een opstartbare DVD die je kunt gaan gebruiken bij de vriend. Start de vriend's pc er van op (desnoods even het zgn. Boot menu van de BIOS oproepen om de CD/DVD speler aan te geven) en kies dan voor "Uw computer herstellen". Zie de instructie op deze webpagina wat je moet doen.
Kies een datum van systeemherstel waarop het probleem er (nog) niet was. Als ik me goed herinner kun je ook evt. een vinkje zetten in "Meer herstelpunten tonen", afhankelijk hoeveel herstelpunten aanwezig zijn, als de standaard gepresenteerde systeemherstelpunten niet de juiste zijn (of verder teruggaan in de tijd dan nodig is voor een succesvol herstel).

Succes,

Tijs.
 
Bedankt voor de info.

Ik heb de vorige mogelijkheden getest zonder succes.
Nu de laatste optie en dus proberen herstellen via de windows 10 opstart dvd
 
Na de vorige ideeën te testen zonder succes zat er niets anders op dan windows 10 opnieuw te installeren.

Windows via de link dat je hebt gestuurd geinstalleerd op usb en via boot menu opgestart.

Alles verliep perfect en de pc draait terug als nieuw :)

Bedankt voor alle hulp!
 
Tot je dienst.

Graag nog je vraag de status opgelost geven, ajb.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan