Bibliotheken geeft C en andere schijven niet meer weer. W7

Status
Niet open voor verdere reacties.

heinflhs

Gebruiker
Lid geworden
15 jul 2014
Berichten
675
Hallo, In bibliotheken stonden voorheen alle schijven etc.

Sinds twee dagen zie ik als ik Bibliotheken open enkel nog maar Afbeeldingen, Documenten, Muziek en Video's staan. De rest is verdwenen. Heb deze zeker niet bewust verwijderd. Kan geen optie vinden om e.e.a. te herstellen. Hoe kan ik de oude situatie weer oproepen?

Dank
 
Rechtsklikken op Bibliotheken en kiezen voor "Herstellen naar standaard" (of zoiets). Desnoods vooraf even een schermafdruk maken van opengeklapte Bibiliotheken als je zelf nog mappen etc. had toegevoegd/veranderd aan Bibliotheken, zodat je weet hoe het stond (afgezien van schijfletters, die er blijkbaar eerder ook stonden).

Alternatief de schijfletters vanuit een tweede Verkenner venster slepen op Bibliotheken in het eerste Verkenner venster.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Helaas als ik met de rechter muisknop op bibliotheken klik verschijnt er geen "herstellen naar standaard".
 
De tweede optie van boven zou het moeten zijn. Graag een schermafdruk van wat er staat bij erop rechtsklikken als de tweede optie van boven niet is het terugzetten naar de standaard mappen.
bibliotheken3groot.png

Komen daarmee de schijfletters niet terug, dan heb je ze blijkbaar ooit zelf toegevoegd als nieuwe bibliotheken.
Dan dus doen:
Klik met de rechtermuisknop op Bibliotheken.
Klik op Nieuw > Bibliotheek.
Geef de Bibliotheek een naam. De nieuwe naam verschijnt in de lijst met Bibliotheken.
Klik op de nieuwe Bibliotheek.
Als een Bibliotheek nog leeg is verschijnt er een knop Een map opnemen. Gebruik deze knop om een eigen map toe te voegen. (in jouw geval dus de hoofdmap van een van de schijfletters). Het toevoegen van meer mappen aan dezelfde bibliotheek gaat op de hierboven omschreven manier, maar jij wilt blijkbaar een eigen nieuwe bibliotheek per schijfletter, dus per schijfletter een nieuwe bibliotheek met 1 map eraan gekoppeld.

Enne: Laat het niet zo zijn dat je er over gevallen bent dat het niet letterlijk "Herstellen naar standaard" is, want ik typte er achter (of zoiets) in mijn vorige posting. :mad:

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
je bedoelt toch het icoon in de taakbalk met de rechtermuisknop? dan verschijnt dit beeldbibliotheek1.jpg
 
Laatst bewerkt:
Dat zijn helemaal geen bibliotheken. Zie de schermafdruk in mijn vorige posting dat Bibliotheken in de linkermarge van Verkenner te zien zijn, [Windows-toets]+E
Laat het niet zo zijn dat je ons (helpers) in het bos gestuurd hebt met volstrekt de verkeerde term..........

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
sorry, mijn fout het gaat om het tweede icoon beneden. Als ik dat vroeger opende zag ik het hele spectrum, nu alleen wat ik eerder doorgaf.Beeldscherm1.jpg
 
Zie dat de titel van je schermafdruk (hier onder 'geciteerd') is: Recent
Oftewel: De (snelkoppelingen naar) mappen die je recent geopend had.

Dat is (m.i.) een Jump List, en daarin worden alleen recente items weergegeven (op basis van "First in, First out") en vallen dus eerdere items weg als er (bovenaan) nieuwe bijkomen.
Dat lijkt bij jou gebeurd, dus dat je de schijfletters een tijd geleden hebt geopend maar daarna niet meer, zodat in de Jump List de schijfletters eruit gevallen zijn ten faveure van recenter geopende mappen.

Kijk eens naar dit Schoonepc verhaal, waar ook in staat hoe je items permanent kunt laten verschijnen in de Jump List. Dat is wat jij wilt: Jij wilt de schijfletters permanent getoond hebben in de Jump List.
Even een citaat uit die Schoonepc link, betreffende de Jump List, inclusief hoe snelkoppelingen naar mappen of andere zaken er permanent aan toe te voegen:
De Jump List toont slechts een beperkt aantal recent geopende items, volgens de standaard instellingen maximaal 10 (alleen de recentst geopende worden getoond). Dit aantal kan eventueel worden opgeschroefd: klik met rechts op de startknop, optie Eigenschappen, knop Aanpassen en wijzig onderin het scherm de optie Aantal recente items die worden weergegeven in Jump Lists.
Een frequent bezochte webpagina of regelmatig te openen bestand kan eventueel ook permanent aan de Jump List van het betreffende programma worden vastgepind zodat deze altijd snel toegankelijk is: maak daarvoor tijdelijk een snelkoppeling op het bureaublad aan en sleep deze naar de taakbalk of klik met rechts op de reeds in de Jump List getoonde (recent gebruikte) snelkoppeling en kies Aan deze lijst vastmaken. Deze snelkoppelingen hoeven dus niet meer op het bureaublad te worden geplaatst waardoor deze aanzienlijk overzichtelijker blijft!
Oftewel: Jij moet een snelkoppeling op het bureaublad maken naar C:\ en op datzelfde bureaublad ook snelkoppelingen naar de andere schijfletters en die nieuw gemaakte snelkoppelingen dan slepen naar de taakbalk.
Zijn er nog andere items in de Jump List die je permanent wilt zien, dan, indien ze nog in de Jump List staan, in de Jump List erop rechtsklikken en kiezen voor "Aan deze lijst vastmaken". Staan ze er niet meer in, dan weer de constructie via snelkoppelingen op het bureaublad en daarna slepen naar de taakbalk. Houd rekening met het standaard maximum aantal van 10 items in de Jump List; dit aantal van 10 kun je, desgewenst, vergroten (zie in citaat hier boven).

attachment.php

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
En ik maar zoeken :eek: Het was wel heerlijk in het bos met dit weer :D
 
@edmoor: Ben maar blij dat jij er niet (ook) tijd aan verloren hebt... Des te meer tijd over voor (het bezoeken van/genieten van) het bos. :D

Tijs.
 
@heinflhs:
Niet kwaad bedoeld hoor ;)
 
Hoi Tijs,

Hartelijk dank dat je op de warme zondagavond zoveel moeite hebt gedaan.


Groet,

Hein
 
He Ed,

kan wel een geintje hebben hoor. Maarre kijk uit in dat bos, hier bij ons loopt de boze wolf rond. :cool:


Groet,

Hein
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan