PC crasht af en toe, komt het door mijn videokaart?

Status
Niet open voor verdere reacties.

timetje100

Gebruiker
Lid geworden
31 okt 2013
Berichten
149
Hallo Allemaal,

Ik heb sinds dat ik mijn pc geupgrade heb een aantal problemen maar ik kan niet afleiden of het ligt aan de upgrade of aan mijn videokaart.

geupgrade van:

Asus m5a97 evo 2.0
Amd fx 8150
Corsair 2x4 gb ddr3
Corsair 550W
Asus r9 290 oc

naar:

Amd ryzen 5 1600
Asus prime x370 pro
corisair vengeance lpx 3000 mhz
Corsair 550W
Asus r9 290 oc

Probleem:
Nadat ik mijn pc had geupgrade verliep alles prima.
Ik heb op mijn pc een programma om temperaturen bij te houden van het systeem en een aantal profielen in te stellen voor mijn videokaart (asus gpu tweak 2), dit werkte tot nu toe prima.

Na de upgrade wilde ik van normale game modus naar silent modus (wat standaard geen problemen oplevert), zodra ik erop klikte crashte het systeem.
Beeldscherm ging uit en mijn pc kon het beeldscherm ook niet meer vinden totdat ik alle stroom er af deed en even wachtte.

Daarna werkte het geluid niet meer goed (pakte de aansluiting niet meer en sindsdien staat er ook luidspreker 2, microfoon 2, headset 2, alles met een 2 erachteraan (staat er nog steeds zelfs na de reset)

Nadat dit gebeurde heb ik mijn gehele pc gereset, sindsdien krijg ik nu regelmatig dat mijn pc crasht.
(Rood scherm, of het hangt gewoon vast)

Iemand een idee waar het aan kan liggen? Gpu?
 
On Sat 27-5-2017 23:36:47 your computer crashed
crash dump file: C:\Windows\memory.dmp
This was probably caused by the following module: ntkrnlmp.exe (nt!KeBugCheckEx+0x0)
Bugcheck code: 0xA (0x10, 0x2, 0x0, 0xFFFFF800239925A0)
Error: IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL
Bug check description: This indicates that Microsoft Windows or a kernel-mode driver accessed paged memory at DISPATCH_LEVEL or above.
This appears to be a typical software driver bug and is not likely to be caused by a hardware problem.
The crash took place in the Windows kernel. Possibly this problem is caused by another driver that cannot be identified at this time.

Dit was de crash!
Mijn geheugenmodule: https://tweakers.net/pricewatch/458074/corsair-vengeance-lpx-cmk16gx4m2b3000c15.html
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan