Nieuwe Videokaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

rickmeister

Gebruiker
Lid geworden
7 aug 2007
Berichten
317
Goedendag,

Ik heb een GamePC staan waarvan de videokaart kaduuk is. Hiervoor wil ik graag een nieuwe aanschaffen echter is het aanbod vrij breed en weet ik niet zo goed welke kaart ik het beste kan kiezen.

PC Speqs:

Processor: I5 4670K (niet overklokt)
GPU: GTX 770 (is dus gesneuveld...)
Geheugen: 8GB (wil ik ook direct upgraden naar 16GB)
Voeding: Corsair TX850M
Mobo: Gigabyte GA-Z87-D3HP
1x SSD 125 GB
1x Harde schijf 1 TB

Ik speel momenteel vooral Battlefield 1 en Counter Strike Global Offensive. Voor dit jaar wil ik er ook graag Destiny 2 en Call of Duty World War 2 mee kunnen spelen. Speel alle spellen op 1080p op een 144Hz monitor. De 144 fps hoef ik niet per se te halen (red ik met Counter Strike wel makkelijk) maar zo rond de 100 fps vind ik wel acceptabel. Als hogere fps wil halen zet ik de settings wel op medium.

Ik zit zelf te twijfelen tussen een GTX 1060 en 1070. Waarbij ik denk dat de 1070 op dit moment een beetje "overkill" is vergeleken met de rest van de setup. Nu rest mijn vraag kan ik nu het beste voor de goedkopere 1060 gaan en wanneer de rest van de setup ook aan vervanging toe is in één keer een "grote" upgrade doorvoeren ? Dus nieuw mobo, geheugen (DDR4), processor en weer een nieuwere GPU.

Of kan ik nu beter alvast voor de 1070 gaan en dan over één à twee jaar de rest upgraden ? Dus dan alleen een nieuw mobo, geheugen en processor ? Hoelang verwachten jullie dat de 1070 mee zal gaan ? Niet zozeer de levensduur maar op het gebied van de nieuwere spellen etc. ? Mijn GTX 770 heeft het netjes 3,5 jaar volgehouden en kon alles opzich nog goed aan.

Mvg,

Rick
 
CPU kan nog wel een poosje mee en waarom 16GB?
Wordt niets sneller met meer geheugen alleen bij renderen kun je er profijt van hebben.

En wat je vandaag koopt is morgen alweer verouderd en als je budget voor een 1070 hebt zal die later voor nieuwere games wat meer in huis hebben dan een 1060.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan