Problemen overzetten data usb > usb

Status
Niet open voor verdere reacties.

sph

Gebruiker
Lid geworden
21 feb 2014
Berichten
160
Ik heb een externe harde schijf op mini usb van 500gb
Deze staat vol met belangrijke foto`s en deze wil ik niet kwijtraken.
Hierom dus een 128gb usb stick gekocht via Bol.com en hiernaar wil ik graag de belangrijke foto`s kopiëren.

Nu duurt dit ten eerste erg lang, ca. 4 mb / sec.
Ten tweede geeft hij bij heel veel foto`s een error 0x80070570.
Als ik bij deze kopieerproblemen 'overslaan' kies op al deze problemen valt 75% van de foto`s weg.
Bij Windows schijfcontrole op de harde schijf worden er geen problemen gevonden. Het controleren duurt maar een halve minuut, dus hoe betrouwbaar is dit?

Als ik vervolgens deze foto`s handmatig kopiëer naar de usb stick is er geen probleem.
Wat kan dit zijn?
(Heb dit op 3 pc`s geprobeerd en overal hetzelfde probleem. Ik kan de doel-usb niet NTFS geformatteerd krijgen)

Info:
Besturingssysteem:
Win 10 + Win 7
Bron usb:
Freecom HDD 500gb (NTFS)
Doel usb:
Kingston 125gb (exFAT)
 
Laatst bewerkt:
De foutmelding betekent (zie ook eerdere vragen hieromtrent op Helpmij en andere plekken):
Foutcode 0x080070570 betekent (2 mogelijke verklaringen):
Kan geen gegevens van het bronbestand of de bronschijf lezen
Bestand of map is beschadigd en onleesbaar
Oftewel: Het gaat mis bij het lezen (niet bij het schrijven), dus je Freecom externe harde schijf 'doet moeilijk' op dat moment.

Wat ik zou doen is gebruik maken van het Roadkil's Unstoppable Copier programma. Daar zul je best wel ergens (bijv. op Youtube) tips of instructies over kunnen vinden. In essentie is die software zo in te stellen dat hij niet stopt bij zo'n foutmelding maar het gewoon enkele keren probeert (of zo'n beetje onbeperkt vaak), totdat het kopiëren gelukt is.

Wat nu als zelfs Roadkill Unstoppable Copier behoorlijk veel 'passes' (=pogingen) nodig heeft om succesvol (veel van) de verschillende bestanden te kopiëren? Dan zou ik (de USB- of harddiskcontroller van) de Freecom niet (meer) vertrouwen, en de Freecom dus niet meer gebruiken, behalve misschien voor data die niet belangrijk is.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Hallo

De fysieke toestand van de harddisk kun je controleren d.m.v. crystaldiskinfo.

Deze dient uiteraard goed (good) te zijn.

Peter
 
Ik ben nog niet aan Crystaldiskinfo toe gekomen.
Ben bezig met Roadkil`s Unstoppalbe Copier.
In eerste instantie zo begonnen met kopiëren en op de 17000 bestanden waren er 9000 overgeslagen.
Nu heb ik bij instellingen het aantal pogingen per overgeslagen bestand verhoogd van 1 naar 99.
Ben benieuwd wat hij nu doet. De kwaliteit stond al maximaal t.o.v. snelheid.
Is er niet een batch of script waarmee 'handmatig' alle bestanden gekopiëerd kunnen worden?
Het is namelijk zo dat als ik de overgeslagen bestanden handmatig kopiëer alles gewoon lukt.
 
Probeer het eens via de interne hd te kopieren ipv direct van usb naar usb.
Usb>usb is sowiezo al een reden voor het trage verloop.
Hd extern gevoed of via usb, je kan op een of andere manier ook een verbindingsverlies hebben die niet wordt opgemerkt.
 
Bron usb > HD > Doel usb werkt wel gewoon.
Wel een terkortkoming dat het niet foutloos usb > usb kan, maar bedankt ieg voor het meedenken

Voor in de toekomst zou ik graag een veilige plek voor mijn foto`s willen hebben.
Tienduizenden foto`s afdrukken loopt nogal in de papieren.
Is er een veilig opslag met gegarandeerde levensduur?
 
Bron usb > HD > Doel usb werkt wel gewoon.
Wel een terkortkoming dat het niet foutloos usb > usb kan, maar bedankt ieg voor het meedenken

Neem aan dat hiermee je vraag is opgelost?
Zet dan de status van je vraag op opgelost in de rechts boven aan de topic.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan