Geen geluid van webcam

Status
Niet open voor verdere reacties.

Thomasje

Gebruiker
Lid geworden
12 mei 2007
Berichten
337
Ik draai Xubuntu 16.04.2. Filmpjes opgenomen met mijn webcam hebben geen geluid. Ik heb alle instellingen van Parole en AlsaMixer nagelopen en de nodige schuiven staan open. Wie weet raad? Enige tijd geleden werkte het wel bij Mint en Ubuntu, met de zelfde cam.
 
Omdat ik het geluid van de webcam bij Ububtu wel werkend kreeg en Xubuntu in wezen het zelfde OS is als Xubuntu denk ik dat we het niet zo ver hoeven zoeken. Ik verwacht dat het in de instellingen van de geluidssoftware te vinden moet zijn en niet in de driver. Ik heb dit probleem bij Linux Mint eveneens kunnen oplossen met de instellingen van de geluidssoftware.
 
Laatst bewerkt:
Drivers zullen zeker wel werken onder beide besturingssystemen maar de juiste driver hoeft niet in het pakket opgenomen te worden. Daar zullen best verschillen in zijn. Daarom denk ik dat ik je toch misschien op het goede spoor gezet heb.
 
Hallo, Stuurprogramma het laten herkennen of een beter geschikte driver vinden. De eerste link is een automatische vertaling.

http://www.goescube.com/hoe-maak-je-een-webcam-in-xubuntu-detect/
http://www.linux-drivers.org/usb_webcams.html

Anders even info geven over welke, andere, webcam we het hier hebben.

In de eerste link kom ik dit commando tegen:

sudo apt-get install build-essential linux-headers-`uname -r`

Maar als ik niet weet wat ik daarmee doe, al is het maar ongeveer, dan durf ik het niet aan met mijn pas met veel bloed zweet en tranen geinstalleerde Xubuntu. Wat doe ik precies met dat commando? En is het ook bruikbaar voor Xubuntu dus voor de werkomgeving Xfce?
 
Dat zou ik ook niet doen, het is nog vertaald ook dus make is maken geworden. Desondanks: werkt het in de Cheese applicatie?

De tweede link heeft adressen voor drivers van bepaalde webcams. Welke webcam betreft het en is op de site van die fabrikant niet iets voor Linux te vinden?
 
Dat zou ik ook niet doen, het is nog vertaald ook dus make is maken geworden. Desondanks: werkt het in de Cheese applicatie?

De tweede link heeft adressen voor drivers van bepaalde webcams. Welke webcam betreft het en is op de site van die fabrikant niet iets voor Linux te vinden?

Ik gebruik als webcamsoftware inderdaad Cheese. Maar nogmaals, ik voer die opdrachtregel niet zomaar uit. Op de website van de fabrikant worden geen Linux drivers voor deze camera aangeboden omdat die drivers, zo las ik elders, aan boord van de camera zitten. Verder googlen heeft tot nu toe niets opgeleverd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan