• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Toeslag uren verwerken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wendyvecht

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 mei 2017
Berichten
3
Goedemiddag,

Ik ben bezig met het bouwen van een template in Excel betreft urenregistratie.
Ik heb geprobeerd om de formules zelf toe te passen maar ik kom er helaas niet uit.. Ik hoop dat er hier iemand is die mij kan helpen!

Ik zit met het volgende;
De werknemers krijgen een bepaalde toeslag als zij op bepaalde tijden werken (Zie onderstaand overzicht).

Maandag t/m vrijdag van 07:00 - 18:00 = 100%
Maandag t/m vrijdag van 18:00 - 24:00 = 110%
Maandag t/m vrijdag van 24:00 - 07:00 = 120%
Vrijdagavond 24:00 t/m zondagavond 24:00 = 135%

Nu zou ik heel erg fijn vinden dat Excel dit met een formule de uren in de juiste kolom kan zetten.
Ik hoop dat dit mogelijk is!

Alvast heel erg bedankt!
Groetjes WendyBekijk bijlage Loonstaat TEST.xlsx
 
dat ziet er heel goed uit alleen is dit met mijn Excel kennis even een brug te ver helaas.

Kan iemand mij aub helpen? Daar zou ik echt heel erg dankbaar voor zijn!
 
Laatst bewerkt:
Nu zou ik heel erg fijn vinden dat Excel dit met een formule de uren in de juiste kolom kan zetten.
Ik hoop dat dit mogelijk is!
Dat is mogelijk.
Ooit knutselde ik een urenreg. in elkaar, uitsluitend met formules, om op een MAC te gebruiken.
Omdat een MAC niet goed overweg kan met VBA.
Maaaaaar, je hebt dan enkele honderden formules nodig (ook in verborgen kolommen), en die zijn dan nog extreem lang.
Dus je pc heeft heel wat rekenkracht nodig.
Op Blad2 moet je in het rooster de juiste toeslaguren zetten, bij de juiste dagnummers.
1 = maandag, 2 = dinsdag, enz... 8 = feestdag
Ook de toeslagpercentages kan je wijzigen naar jouw wensen.
Je ziet maar of je er iets mee kunt.
 

Bijlagen

  • Urenreg.met formules.xlsx
    57,1 KB · Weergaven: 148
Dit is inderdaad wat ik zoek, ik had het al eerder gezien.. ik heb het dan nodig in andere lay-out.
Ik zie dat er enorme formules inzitten.. als ik er al naar kijk raak ik het overzicht kwijt :) dit is echt te ingewikkeld voor mij.
Maar iig erg bedankt voor het meedenken!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan