Router als VPN Host gebruiken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mann

Gebruiker
Lid geworden
17 feb 2017
Berichten
26
Hallo,

Ik wil mijn router Asus 4G- AC55U als host vpn server gaan gebruiken.
En op een andere locatie komt er een FL Switch SFNB (plc) te staan die als client gediend gaat worden.
Nou is de vraag hoe ik deze apparaten gekoppeld krijg?

Hoe krijg ik mijn asus router ingesteld voor vpn gebruik?
 
Handleiding (ENG): hier
Quickstart guide: hier
Dat de Asus als VPN server kan dienen staat in de specificaties, maar dat een switch als VPN client kan dienen is onmogelijk, dus je zult 'aan de andere kant' ook een fatsoenlijk apparaat moeten hebben, bijv. ook zo'n zelfde Asus omdat die ook als VPN client kan dienen. Het kan natuurlijk ook zijn dat je eigenlijk bedoelt dat de Asus 'aan de andere kant' komt, met daarop aangesloten de switch en dat je dan (bijv.) je pc als VPN client gebruikt.
Linksom of rechtsom: een switch kan niet als VPN client (of VPN server) dienen, omdat er hogere protocollen mee gemoeid zijn dan een switch aan kan.

'Handleidingen' VPN client en server op de Asus: hier gelinkt
[Ik heb jouw apparaat niet, dus ik ga/kan geen poging doen het apparaat als VPN server ingericht te krijgen.]

Tijs.
 
Tijs,

Dank voor je snelle antwoord.
Ik bedoelde ook dat de asus router hier via de plc switch aan de andere kant moet gaan communiceren.
Vind ook alleen instellingen voor de ASUSWRT alleen is mijn asus router net wat anders, las wel ergens dat het misschien met de firmware update te maken heeft dat het wat lastiger is om de vpn verbinding op te zetten.
De link naar de handleiding had ik ook al gevonden, maar daar staat helaas verder niks specifieks in over het instellen van een vpn verbinding.
 
Dus even voor ieder's duidelijkheid: Aan 'de andere' kant komen zowel de Asus als de plc switch te staan, waarbij de Asus, als VPN server, toegang geeft (vanaf Internet) tot de plc switch [die erop is aangesloten].
Dit voor andere helpers, want ik kan je niet helpen (ik heb zo'n apparaat niet, ik richt andere VPN server-apparaten in, zoals Zyxel Zywall USG300, wat een (heel) andere (configuratie-)webinterface en mogelijkheden heeft dan jouw router).

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan