Trage computer en zeer trage opstart pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

vandesande

Gebruiker
Lid geworden
5 apr 2013
Berichten
32
Hallo,

Sinds enkele dagen is mijn pc zeer traag geworden... Het opstarten duurt eveneens een eeuwigheid.
Ik heb gescand met mijn Avast Internet Security, doch niets gevonden.

Kan iemand me helpen?

Dank bij voorbaat.
 
Windows 7
Windows 7 Professional SP1 NLD 64bit
Intel(R) Core(TM) i5-3470 CPU @ 3.20GHz 1568
2ABF
Intel(R) HD Graphics 1798,599609375MB 1680 x 1050
Realtek High Definition Audio
Nr: 1 Model: Hitachi HDS721050CLA660 ATA Device
Nr: 2 Model: HP Photosmart 7510 USB Device
Nr: 3 Model: Multiple Card Reader USB Device
C:\ NTFS 447,26GB 220,77GB 3.982MB
AV: Avast Internet Security
 
al geprobeerd via Msconfig opstartprogramma's uit te zetten? Dit zijn programma's die automatisch opstarten als windows wordt geladen, door onnodige programma's uit te laten start de pc een stuk sneller. Msconfig kan je gewoon vinden in de zoekbalk linksonder in je scherm. (systeemconfiguratie)
 
@gustavraag : als de computer een week geleden nog prima opstartte, dan denk ik dat het uitschakelen van programma's bij het opstarten geen enkele rol van betekenis zal gaan spelen.
@vandesande : wat je m.i. handiger doet, is jezelf afvragen of je kort voordat het euvel zich voordeed een nieuw programma hebt geïnstalleerd, een driverupdate hebt binnengehaald (of gekregen..........?) en /of je hardwarematig dingen aan je systeem hebt veranderd. Als je weet wat de dag / dagen voordat het probleem zich voordeed aan je machine is veranderd, dan heb je de mogelijke oorzaak gevonden.
 
Laatst bewerkt:
Heb wel wat uitgeschakeld, doch dit helpt niet veel.
Voor zover ik weet heb ik niets speciaal gedownload. Ik ben normaal gezien vrij kritisch op binnenhalen van eender wat.
 
Niet bezig met updaten?

Een herstelpunt terugzetten in veilige modus en kijk of dat helpt.

Wil dat niet
Logboeken napluizen op problemen.
Harde schijf controleren met chkdsk /r in de CMD en opnieuw opstarten.
 
scan is even met Malwarebytes Anti Malware, misschiens vind je avast niet wat malwarebytes wel kan vinden?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan