Extra postvak mail voor gebruiker als alias of gedeelde map?

Status
Niet open voor verdere reacties.

PJnijm

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
1 feb 2005
Berichten
2.021
Onlangs is mijn bedrijf overgestapt naar Office 365. Dit liep redelijk goed. Nu wil ik als medebeheerder een extra postvak aanmaken, maar dit krijg ik maar niet voor elkaar. Als beheerder ga ik eerst naar de user en tik daar bij de alias de alias name in. Bijvoorbeeld info@....Daarna ga ik naar Outlook die bij ons is geinstalleerd en probeer ik daar de alias toe te voegen dmv. bestaand account en dan toevoegen (alias). Maar hij blijft maar rondjes draaien en het wachtwoord kent ie niet.

Toen dacht ik misschien moet ik het doen via gedeelde mappen, maar dit lijkt het ook niet te zijn. Kortom ik weet het niet. Filmpjes helpen tot dusverre niet.
 
Je hebt toch een "office365 admin login website" waar je die dingen in kunt regelen?
En anders kun je nog uitwijken naar Powershell.

Wij zijn dealer van office365, maar ik ga alleen in uiterste instantie bij mijn collega informeren hoe en wat, want als je er zelf niet uitkomt dan moet je dealer je verder kunnen helpen


Tijs.
 
Als je MS belt krijg je standaard Engels sprekende man, ook al press je niet op ZERO. Vreemd daar.

Maar goed je kunt dingen regelen en toevoegen. Bij start kun je de gebruiker aanpassen. Je zoekt in de lijst van namen en zet er een alias bij. Dat is allemaal nog simpel. Primair daar begint het al. Er staat geen secundair. Daaronder als je een alias hebt toegevoegd zie je bij beiden primair staan. Gek en vreemd. Druk je op primair dan krijg je allerlei oranje waarschuwingen.

Doe je niks en laat je de alias staan dan zit ik weer met het volgende. De alias komt niet binnen in een aparte map in postvak in, maar in de hoofdmap waar de rest van de mails staan. Dit is nu juist niet de bedoeling. Hoe dit daar aan te passen weet ik ook niet.

Denk wel dat je hier moet beginnen. Maar deze links vertellen je maar de helft.

https://www.youtube.com/watch?v=8eZ80SspVHs
 
Als het om een domein gebruiker gaat kan je een alias voor Email toevoegen via ADSIEDIT op de Active Directory machine. Daarna de synchronisatie aftrappen of wachten tot deze automatisch is uitgevoerd. De standaard instellling is dat de synchronisatie 1x per 3 uur wordt gedaan.
 
Er loopt een en ander door elkaar. Postvak en alias zijn 2 totaal verschillende dingen.

En daarnaast ben je medebeheerder. Heb je dus wel alle benodigde rechten om dit te mogen aanpassen?
 
Ja heb alle rechten hiervoor. Zal er nog eens goed na kijken. Een alias op Office 365 zetten is gemakkelijk. Maar ga je naar Outlook (die is geinstalleerd op onze pc's) dan vind je die alias naam daar nog niet terug. Logisch. Die moet je eerst via je account toevoegen. Dit moet volgens mij ook mogelijk zijn via de account van office 365 die je daar ziet. Email invullen ww en dan zit ik een ons te wachten want het ww of wat dan ook kent ie niet.
 
Er loopt een en ander door elkaar. Postvak en alias zijn 2 totaal verschillende dingen.

En daarnaast ben je medebeheerder. Heb je dus wel alle benodigde rechten om dit te mogen aanpassen?

Postvak en alias zijn inderdaad twee verschillende dingen, maar zal het nogmaals uitleggen wat ik bedoel

Je hebt een persoon. Deze noem ik maar PIET. En piet krijgt al zijn mail in postvak van Piet. Maar Piet wil ook dat post van bijvoorbeeld INFO naar piet apart in een map komen bij INFO. Dan maak ik een alias aan en moet ie daar naar toe gaan. Maar die map krijg ik niet aangemaakt in Outlook. Wel in Office 365 maar dan voegt ie alles samen in een hoofdmap
 
Als het om een domein gebruiker gaat kan je een alias voor Email toevoegen via ADSIEDIT op de Active Directory machine. Daarna de synchronisatie aftrappen of wachten tot deze automatisch is uitgevoerd. De standaard instellling is dat de synchronisatie 1x per 3 uur wordt gedaan.

De AD ga je toch niet meer gebruiken als je Office 365 heb of wel? Dit moet toch gewoon kunnen in je gedownloade Office pakket van 365? Dus outlook openen en toevoegen?? Zie mijn relaas hierboven...........of kan dat niet meer sinds Office 365?

Voor Office 365 kon ik ook gemakkelijk een map toevoegen bij Bestand, Accountinstellingen en Nieuw.
 
Ik vraag me soms wel eens af of ik überhaupt wel een alias moet aanmaken...........pfffffffff
 
De AD ga je toch niet meer gebruiken als je Office 365 heb of wel?

Wij gebruiken de combinatie dus wel.
Vandaar mijn opmerking "Als het om een AD account gaat".
 
Fijn dat je eruit gekomen bent.

Graag nog de vraag de status opgelost geven.

PS: Een alias is nogal wat anders dan een shared mailbox (een alias is gewoon een extra mail adres voor een bestaande mailbox), maar nu is in ieder geval duidelijk waar het je om te doen was.

Tijs.
 
Klopt maar voorheen hoefde je alleen maar een account toe te voegen bij het bestaande account. Maar dat werkt dus nu heel anders. Bedankt eenieder voor het meedernken
 
Dat is gek want de mail loopt niet meer via de AD Maar goed.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan