• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

rooster koppelen met namen

Status
Niet open voor verdere reacties.

NESJA

Gebruiker
Lid geworden
31 aug 2016
Berichten
146
Goedenavond,

Wellicht dat iemand mij kan helpen, ik ben bezig met het maken van een rooster voor medewerkers.

Eerst rooster ik in het tabblad "rooster" de medewerkers in, vervolgens zet ik handmatig de medewerkers in de desbetreffende maand bij de desbetreffende locatie. (normaal gesproken staat dit in een apart excelbestand, maar ik wilde het op deze manier makkelijker maken)
Zoals in het tabblad "rooster" te zien is heeft Carla op 3-7-2017 een afspraak in Dordrecht (o) (dit staat voor ochtend)
Als ik klaar ben met roosteren zet ik de namen van de medewerkers handmatig in het juiste tabblad. In dit geval in het tabblad "juli" bij de datum 3-7-2017 staat de naam van Carla bij de locatie Dordrecht.
Zoals gezegd doe ik dit handmatig en dit is zeer tijdrovend en foutgevoelig.
Mijn vraag is of dat er dmv een formule automatisch de naam van de medewerker in het tabbald juiste tabblad "juli" of "augustus" kan worden gezet. De naam hiervoor komt uiteraard uit het tabblad "rooster".
Hopelijk heb ik het goed uitgelegd en kan iemand mij verder helpen
Ik heb hiervoor een voorbeeldbestand gemaakt: Bekijk bijlage Rooster test.xlsx

Alvast bedankt voor de genomen moeite.

Gr. NESJA
 
Code:
=INDEX(rooster!$B$3:$BD$16;MATCH(C2;rooster!$A$3:$A$16;0);MATCH(A2;rooster!$B$2:$BD$2;0))

Probeer het hier eens mee (evt. formule vertalen naar het nederlands)
 
Code:
=INDEX(rooster!$B$3:$BD$16;MATCH(C2;rooster!$A$3:$A$16;0);MATCH(A2;rooster!$B$2:$BD$2;0))

Probeer het hier eens mee (evt. formule vertalen naar het nederlands)

Bedankt voor jouw reactie, het is echter niet hetgeen ik wil bereiken.
Ik krijg nu namelijk de "plaats" en ik wil graag de "medewerker" automatisch komt.
Ik heb t bestand toegevoegd met jouw formule, zou jij het kunnen aanpassen in wat ik wil?
Bekijk bijlage Rooster test1.xlsx
Gr. NESJA
 
Beter?
 

Bijlagen

  • Rooster test1.xlsx
    29,9 KB · Weergaven: 50

Plongske dit is inderdaad wat ik zocht:eek::eek:. Echt maximaal dit!! Duizendmaal dank!:D:D

GR. NESJA

Nog een kort vraagje waar ik graag bevestiging van wil hebben.
Als er een nieuwe medewerker bij komt hoef ik dan alleen de cijfers te wijzigen in dit geval de "16" in "17" (ik heb het in de formule hieronder een groter lettertype gegeven)

=INDEX(rooster!$A$3:$A$16;VERGELIJKEN(B2;INDIRECT(ADRES(3;VERGELIJKEN(A2;rooster!$A$2:$BD$2;0);2;1;"rooster")&":"&ADRES(16;VERGELIJKEN(A2;rooster!$A$2:$BD$2;0);2;1));0))
 
Dit heb je goed gezien.
Ik heb de formule even aangepast.
Nu kan je medewerkers toevoegen zonder de formule te moeten aanpassen.
 

Bijlagen

  • Rooster test2.xlsx
    30 KB · Weergaven: 42
Dit heb je goed gezien.
Ik heb de formule even aangepast.
Nu kan je medewerkers toevoegen zonder de formule te moeten aanpassen.

Plongske,
Mn laatste 2 vragen:
1.
Kan het ook worden aangepast wanneer er op dezelfde dag meer dan één keer dezelfde plaats wordt bezocht door verschillende medewerkers. Aangezien het voor kan komen dat meer dan één medewerker naar dezelfde plaats gaat.

Wanneer bijvoorbeeld op 3 juli 2017 Carla, Joram en Karin een afspraak hebben in Dordrecht (o)(in het tabblad "juli" staat dan 3x de afspraak Dordrecht (o) op 3 juli
Met de huidige formule pakt Excel alleen de eerste naam dus in het voorbeeld zou de naam van Carla 3x voorkomen op 3 juli in Dordrecht (o) terwijl dit 1x Carla, 1x Joram en 1x Karin zou moeten zijn.

2.
Als er één afspraak in bijvoorbeeld het tabblad "aug" staat op 1-8-2017 Den Haag (o) , maar er zijn 2 medewerkers (kan ook meer zijn) ingeroosterd (ze gaan dan samen naar de afspraak, dat is het idee)
Nu komt er maar alleen de naam van Joram terwijl ik Joram & Myrthe zou willen zien.

Ik heb in de betrefende tabbladen met groene opvulkleur aangegeven hoe ik het zou willen en met rode opvulkleur wat de formule nu aangeeft
Bijgaand het bestand:Bekijk bijlage Rooster test2.xlsx
Hopelijk kan je dit ook oplossen
Ik zeg alvast bedankt voor de genomen moeite:)
GR NESJA
 
Laatst bewerkt:
Na wat uren puzzelen ben ik tot volgende oplossing gekomen.
Een schoonheidsprijs zal ik er wel niet mee winnen:d
De formule in kolom D is verschillend van de rest.
 

Bijlagen

  • Rooster test2.xlsx
    57,7 KB · Weergaven: 70
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan