wat is de beste en stabielste manier voor een raid1?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ahum, die herstelopties verschenen dus niet... Ik heb daar uitgebreid op ingezoomd, maar de terugmelding erop was:

Dus niks optie 4 ("Recovery Volume Options")

Goed, jij mag vasthouden aan wat jij denkt o.b.v. wat er al besproken is, ik blijf bij het mijne. :D

Tijs.

ik ben gewoon in het raid menu geweest en "create raid" en "exit" waren wit en de andere waren allemaal grijs en kon ze niet selecteren.
wat ik al vermeld had is dat de bios echt een hele reset heeft gehad. weet niet hoe, maar het is gebeurt.

de recovery opties en master opties stonden er wel tussen, maar kon in niet selecteren
 
Laatst bewerkt:
Mooi.
Start Schijfbeheer (= diskmgmt.msc ) en verwijder alle partities die evt. zichtbaar zijn op de 2 schijven die je in RAID1 wilt zetten. Maak hier natuurlijk geen fouten mee, want weg = weg.

als ik alleen de partities verwijder raak ik geen gegevens kwijt? zonder te formatteren?

de hdd zijn trouwens in ntfs, niet in gpt
 
*kuch* partities weghalen = data weg!

Je had het er over dat je opnieuw wilde beginnen, dus dat alles eraf mocht. Vertel je me nu dat je gewoon alle data/bestanden van die 2 RAID schijven gewoon kunt lezen? Want dan zul je (mijns inziens) er nooit RAID volumes van hebben gemaakt in die RAID bios!

Enne, GPT is heel wat anders dan NTFS, zoek eens op wat het wél is.

<Ergernis niveau loopt nu sterk op>

Tijs.
 
Lol.
Maare, raid was in de raidbios gemaakt of in Windows?

En met een UEFI niet geemuleerd naar bios via legacy of csm en met secure boot aan kan Windows alleen op een GPT schijf worden geinstalleerd, een raid1 wordt ook gezien als 1 schijf.
Je kunt alle partities verwijderen en W10 het zelf in laten delen.

GPT=partitieindeling.
NTFS=bestandssysteem.

Als alles in de UEFI als default staat krijg je vanzelf een melding als het MBR schijven zijn.
 
ja dacht al dat de data er af zou gaan daarom vroeg ik het nog even na. is er dan ook een mogelijkheid dat ik een raid maak en me gegevens niet kwijt raak? en het gewoon copieers van 1 naar de ander en dat gewoon gelijk houd?

ja ik heb UEFI aan staan maar mijn voorkeur ging als nog naar de 32bit in installatie omdat nog steeds niet alle pc's dat ondersteunen dus heb de dvd niet in 64bit geinstallerd dus is gewoon een MBR (sorry vergeet sommige afkorting, is lang geleden dat ik daar mee bezig was) en niet GPT.

ik had de raid eerst met me bios/UEFI gemaakt. maar random heeft hij zicht zelf gereset (na een normale windows reboot) en was daarna de raid kwijt. en heb nu geen zin dat dat weer gebeurt. dan moet ik weer alles eraf halen en er weer opnieuw opzetten.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan