Foto's van android tablet afhalen

Status
Niet open voor verdere reacties.

ohdude

Gebruiker
Lid geworden
15 jul 2007
Berichten
90
Sup guys,

Ik loop een beetje tegen een vervelend probleem aan.
Ik heb een asus tablet liggen (met android of cource), echter blijft deze maar rebooten.

Het is mogelijk om in de fastboot modus te komen (en de tablet te ressetten zodat weze weer werkt), echter staat er data op die nogal wat persoonlijke waarde heeft voor deze persoon (foto's).

2017-06-02_15.36.29.jpgi
als ik verbinding maak met mijn win 10 laptop, dan zie ik wel dat er een apperaat verbonden is.
Maar kan er vervolgens niets mee.

Hoe kan ik de foto's van deze tablet afkrijgen?
Screenshot 2017-06-02 15.52.03.png
 
Laatst bewerkt:
It's d.i.y. microwave repair day.

Het wordt nog niet helemaal duidelijk wat het punt is. Op de foto zie ik dat de tablet al verbonden wordt met de computer, is dat dan geen oorzaak van het probleem? Haal het stekkertje uit de tablet.

Op deze pagina wordt behandeld hoe je een tablet kan booten wanneer de knop niet werkt en wat de risico's van data verlies zijn. https://www.tabletsmagazine.nl/2013/06/je-android-tablet-resetten-hoe-werkt-het

Een kapot aan/uit knopje is een mogelijkheid, laat het even terug springen of beweeg het snel wat heen en weer. Deze tablets hebben wel eens een probleem met opstarten maar dan wordt het meestal niet meteen helemaal ontoegankelijk.

Als de tablet alleen maar niet met de computer verbonden zou willen zijn, dan kan je de app File Manager van ZenUI, ASUS Computer Inc. inzetten, die WiFi gebruikt voor bestand overdracht. Je opent dan een pagina in de browser op de computer en ziet de bestanden. De data op de externe SD kaart kan altijd nog gelezen worden in een adapter en kaartlezer.

Laadt de tablet anders eens beter op en probeer met deze aan de lader of na enkele malen opnieuw het stekkertje er in te doen. Afkoelen wil misschien nog doen opstarten, al is condensvorming dan wel een gevaar. Ga dan niet extreem koud maken.
 
Het probleem is dat hij in het bootscherm blijft hangen, en niet verder komt. Daarnaast is het dus ook niet mogelijk om te verbinden met usb (aan laptop) omdat de machine nog niet opgestart is.
 
Ik begrijp nu dat de melding "Starting fastboot usb download protocol" vaak komt wanneer een apparaat hangt nadat die niet kan opstarten vanaf het bootbare medium, dus het intern geheugen. Even helemaal uitzetten met de aan/uit knop, dus niet vanuit slaapstand, biedt nog een kans omdat die dan andere dingen zal laden en de bootsector opnieuw leest. De slaapstand knop doet niets. Probeer ook eens met het SD kaartje er uit.

Is dit een systeem waar toegang tot de root werd afgedwongen met firmware van derden of is het systeem origineel en van ASUS?

Zie je op de computer in Verkenner of bij Schijfbeheer de bestanden niet? De computer ziet het tablet kennelijk wel. De gegeven link over de reset mogelijkheden zal mijn meest waardevolle advies wel worden.

De magnetron is inmiddels gerepareerd, thats up! Succes
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan