AMS.exe AMS

Status
Niet open voor verdere reacties.

gupp

Gebruiker
Lid geworden
4 jun 2015
Berichten
20
hallo zit al geruime tijd met de vraag wat doet nu AMS.EXE AMS deze zit gekoppeld bij mij aan een game en is zichtbaar via taakbeheer Details,zelf aan Googlen geweest ,contact gehad met gameloft erover maar die zeggen weinig net als Microsoft die verschuiven het naar gameloft!
De ams.EXE network threads werken niet goed dit is ook de foutmelding krijg.
waar zit dit nog meer aan gekoppeld ?
aangezien me game bij laden een race zich niet volledig vollaadt en dan vastloopt.
ook Gameloft kon hier niet uit komen ondanks tooltjes die ze stuurden om te checken waar het zit ja we weten dat de ams is die het doet.
hoop hier iemand is die het weet
 
Lijkt inderdaad aan elkaar gerelateerd, maar raar dat de makers van gameloft niets nuttigs kunnen zeggen er over. [Je kunt Microsoft niets verwijten daaromtrent!]
Ik heb er deze zoektocht op Google op losgelaten, en ik vond een paar links waar je mogelijk wat aan hebt (ik heb gameloft niet, dus veel kan ik niet voor je betekenen):
posting op gameloft forum over crashes waar (o.a.) AMS.exe bij betrokken is en waar in posting 43 sprake is van een update van gamelof, dus kijk of er inderdaad zo'n update is uitgekomen (sinds april 2017).

Verder wordt regelmatig afgevraagd of de CPU niet teveel wordt belast door het spel, dus kijk dat ook na (houdt Taakbeheer er eens naast en kijk wat er allemaal gebeurt, vooral m.b.t. de CPU/processor).
En tevens wordt de suggestie gedaan om auto's te verkopen die je niet (meer) gebruikt, dus je wagenpark te beperken tot het (voor jou) nuttige minimum.
Dan nog de suggestie om de App Troubleshooter te gebruiken, zoals hier aangeduid, en dat iets nuttigs deed (en zelfs wordt aanbevolen bij problemen door Gameloft forummoderatoren etc.)

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
hoi tijs dankje van mee kijken.
vondt zelf ook jammer gameloft me niet verder kon helpen de link je stuurde van gameloft forum kende ik al,en er is inderdaad update pas uitgekomen voor asphalt extreme jammer genoeg zijn daar nu weer de problemen windows store de update niet aanbiedt of niet zelf installeert.komt nog vervolg op van gameloft
na opnieuw de app troubleshooter te hebben geprobeerd ,blijf ik nog steeds de zelfde melding van windows store houden,dat de windows store cashe is beschadigd,deze ook geprobeert te fixen met geen resultaat tot op heden.
weet niet of andere manier is om windows cashe te herstellen of leeg te maken?
 
Ok, je kunt nu dus (zeker) niet updaten omdat je Windows Store Cache beschadigd is?
Dat is niet ingewikkeld om te repareren. Gebruik WSReset (zie de ENG instructies hier), dus WSReset.exe "Als Administrator uitvoeren"
Wel loop je een zeker risico, dus beste eerst even goed opschrijven wat je nu vanuit de Windows Store geïnstalleerd hebt staan:
Note: Your previous apps downloaded and the settings that you’ve made from Windows Store might get lost. In this case, you have to reinstall your apps again.

Iets uitgebreidere uitleg: hier met ook nog een register ingreep achter WSReset.exe aan. Die instructie dus gebruiken als WSReset.exe "Als Administrator uitvoeren" niet voldoende blijkt te zijn.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
voor het spel kan ik inderdaad de update niet downloaden ,hij werd aangegegeven vanuit spel zelf,werd door gekoppeld naar store maar er was geen update,alleeen spel starten.
ws reset.exe geprobeerd hadt dit al eerder gedaan ook als administrator,en lokaal account het opent ook store gelijk dat is wel goed maar ergens is er iets dat telkens na openen van store of the game asphalt extreme de cashe weer beschadigd is,daarom hier hulp gevraagd ben der maandje of 4 mee bezig.
de cpu en processor zijn goed speel ook meerdere spellen van gameloft geen problemen mee,maar daar is ook de AMS niet mee verbonden.
Zal nog 1 x de register ingreep doen
en ccleaner draaien heb verder geen ideeen waarom windows store cashe blijft beschadigd en de game blijft vastlopen
ja eh heb al lange tijd het de 31 graphic device problem,misch dit eraan verbonden is maar lijkt me sterk.
 
Zie voor wat betreft die laatste error: deze link, oftewel update je grafische driver.
Ik kan me niet voorstellen dat het spel blij is met een niet-/slechtfunctionerende grafische driver, dus daar zou ik zeker eerst tijd in steken.

Tijs.
 
hoi tis gelukt de vca in bios om te zetten
maar ben der nog niet zal hiervoor nieuwe topic moeten aanmaken.
deze kan slotje op
 
hoi tis gelukt de vca in bios om te zetten

Kan me niet herinneren dat ik dat ergens heb aangegeven, en ik zou niet weten wat "vca in bios" is... Dus graag iets meer info ajb.
Is dat "Visual Compute Accelerator" van Intel? En waarom heb je dat aangezet?

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
mijn excuses denk inderdaad niet de vca is zal opnieuw de bios ingaan om juiste benaming door te geven
het klopt je dat niet gezegd hebt
maar na de links van jouw en andere topics gelezen heb in de bios bij video graphics gekeken daar waren 2 opties
eh en heb 2 videokaarten in pc amd en nvdia
volgende stap moet ook worden de amd eruit gaat en nvdia blijft ( alle drivers draaien ook op nvdia)kan wel.uitleggen waarom maar wordt wel hele lange topic
zo fijn windows 10
 
Ok, we horen wel welke optie het geweest is. :)

Tijs.
 
hoi tijs sorry effe duurde weer reaktie gaf kon tijdje lang niet de bios inkomen.
tis me nog niet gelukt om in juiste bios te komen,ga dadelijk weer proberen.
hadt wel nieuwe topic geopend ,kan deze verwijderd worden? die is gekoppeld aan deze topic namelijk,me excuses ervoor.
heb wel echte problemen,dit zijn er in totaal 3 en 1 is nog steeds gekoppeld aan een game.
de video problemen is geheel opgelost nu,1,maar moest dit geforceerd doen,kan nu weer normaal bij de bios komen zoals het was.
( hadt 2 videokaarten,nu nog 1,geforceerd via batterij eruit stekker eruit beide videokaarten eruitnvdia erin ati,amd crossfire wilde gewoon niet met windows 10,)
probleem 1 is nu mee bezig ben,de ams die gekoppeld aan game zit en ergens niet geheel werkt zoals hoort.
nr 2 is geheugen,die blijft continu op 31 % staan bij taakbeheer zonder er wat in gebruik is of open staat.
nr3 gebruikers accounts heb niet overall rechten meer en is werk niet meer naar behoren,te veel onbekende accounts
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan