probleem met vastzittende printopdracht

Status
Niet open voor verdere reacties.

legbers

Gebruiker
Lid geworden
3 jul 2007
Berichten
161
Goedendag,

Ik heb een printer HP b109a all in one
Ik heb opdrachten verstuurd maar de printer vertikt het om iets te printen.
Inkt zit er genoeg in en er zijn geen papierstoringen.
Het blijkt dat er 1 opdracht is die ik niet kan verwijderen en die alles tegenhoudt.
Weet iemand hier een oplossing voor?

Met vriendelijke groet,
Leo
 
Probeer het eens met de volgende 3 opdrachten in een command box die je hebt gestart als Administrator:
Code:
net stop spooler
del %systemroot%\System32\spool\printers\* /Q /F /S
net start spooler
 
Ja, heel simpel:
Kijk naar deze instructie

@Edmoor: Het is niet zeker dat er (standaard) voldoende (lees- en verwijder-)rechten zijn op de %windir%\System32\spool\PRINTERS map, vandaar mijn gelinkte instructie, waar ook nog het rechten verschaffen gedeelte in is opgenomen.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
De uitgebreide versie. Prima :thumb:
 
Zo simpel is die instructie dus niet.
Tot aan de stop bij print spooler kon ik het nog volgen, daarna dus niet meer.
Nu kan ik helemaal niet meer bij de printer komen.
Niet werkt nu meer.
 
De normale wijze van verwijderen moet gewoon gezien werken, blijft die hangen is die na een reboot van de pc meestal wel weg, of dit moet een echt hardnekkige zijn.
 
Die normale wijze werkte dus niet.
En hoe doe ik een reboot?
Bij print spooler heb ik op stop geklikt en toen op start.
 
Een reboot is Windows herstarten. Evt. sluit je gewoon de pc/Windows af en zet je die daarna weer aan, dat levert hetzelfde effect.

Even in kort bestek wat je moet doen, want uit je posting is volstrekt onduidelijk of je de inhoud van de %windir%\system32\spool\Printers map hebt kunnen leegmaken.
a. Stop de Print Spooler service in services.msc
b. Ga naar de %windir%\system32\spool\Printers map
Kan (bijv.) via:
[Windows-toets]+R toetscombinatie -> %windir%\system32\spool\Printers
of vanuit de adresbalk van Verkenner.
Je krijgt een melding over geen rechten, kiezen voor Doorgaan etc., zodat je (toch) in die map terecht kunt en in die map alle (spooler-)bestanden verwijderen. Dat zijn .SHD en .SPL bestanden.
c. Start de Print Spooler service weer in services.msc
d. Herstart de pc/Windows (is vlgs. mij niet eens nodig, maar doe maar gewoon even).

Zie dat je de Print Spooler service gestopt moet hebben, dan de spoolerbestanden verwijderen, en (pas) daarna de Print Spooler service weer starten, dus niet zoals jij het beschrijft in je vorige posting dat je de Print Spooler service gestopt hebt en toen meteen weer gestart hebt.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Ga ik morgen proberen Tijs.
Inhoud heb ik dus niet leeggemaakt.
Inderdaad stop gedaan en daarna start.
Kan dit nog wel weergoedkomen?

Leo
 
Zou de eenvoudigste manier geprobeerd zijn?

In Windows bij Start naar Printers gaan en daar rechts klikken op de juiste printer, dan voor Annuleren kiezen (onderbreken is pauze). Op de printer het annuleren of cancel knopje ook gebruiken. Bij een grote opdracht kan het een tiental seconden duren voordat het oranje lampje op de printer uitgaat of groen gaat branden en er op de computer een 0 bij de opdrachten komt te staan.
 
Bedankt Tijs. Het is opgelost gelukkig. En Alfred, wat jij zegt zou normaal moeten werken maar dat deed het dus niet bij mij.

Leo
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan