Outlook 2016 verzendt en ontvangt geen berichten meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

eekie64

Gebruiker
Lid geworden
2 jun 2017
Berichten
9
Outlook kan ineens geen berichten meer ontvangen en versturen en bericht het volgende:

Taak johan@eek.tweak.nl - Ontvangen... rapporteert fout (0x8004010F): Het Outlook-gegevensbestand kan niet worden geopend.
Taak johan@eek.tweak.nl - Verzenden... rapporteert fout (0x8004010F): Het Outlook-gegevensbestand kan niet worden geopend.
Als ik scanpst er op los laat wordt aangegeven dat er fouten zitten in het pst bestand. Ik laat die fouten herstellen en desondanks geen mail.
Ik heb niets aan mijn profiel veranderd, wel een ssd bijgeplaatst waarop ik het gebackupte systeem heb teruggezet. Het pad naar het pst bstand staat ook goed.
Als ik mijn outlook account test kan hij wel gewoon testberichten ontvangen en verzenden. Ik ontvang ze ook op mijn gmailaccount dat ik gekoppeld heb.
Wie weet de oplossing?
 
Je moet net zo vaak scanpst.exe loslaten op je .PST bestand totdat die helemaal geen integriteitsfouten meer meldt.
Dus zorg ervoor dat Outlook volledig is afgesloten en ga meermalen scannen en reparereren met scanpst.exe totdat er geen fouten meer gemeld worden in je .PST bestand.

Als de fouten aanhouden, stop dan met scanpst.exe en reparatie daarin na (laten we zeggen) 8 keer uitvoeren en kijk of (zelfs met wat integriteitsfouten) Outlook weer vooruit kan met het .PST bestand.

Tijs.
 
@ErpCity: Zolang er (door scanpst.exe) nog fouten gemeld worden in het .PST bestand is het probleem met het Outlook data-bestand niet verholpen. Verder: Die instructie van jou zorgt ervoor dat een geheel nieuw Outlook profiel wordt gemaakt, en dat wil je liever voorkomen (is echt een laatste redmiddel).
En verder is die instructie onvolledig, want de Weergave moet in Configuratiescherrm op Kleine pictogrammen worden gezet vóórdat e-Mail, e-Mail (32-bit), Mail of Mail (32-bit) verschijnt in Configuratiescherm en er een nieuw Outlook profiel gemaakt kan worden, het pad naar het databestand kan worden bekeken etc.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de reacties, maar dat is het allemaal niet.
Ik heb hetzelfde outlookaccount ook op mijn laptop. Ik heb de pst file van mijn desktop overgezet naar de laptop (draagt dezelfde naam) en daar werkt het prima. Op de desktop heb ik ook opnieuw outlook 2016 geïnstalleerd. Ook dat mocht niet baten. Kan dus alleen nog zitten in het profiel op de desktop dat door shuffling van de schijf letters in de war zou zijn. Kijk ik op het profiel dan zie ik toch het juiste pad naar pst file (staat op een data partitie).
Het blijft raadselachtig
 
Tsja, dan zie ik zo snel ook geen andere optie dan een nieuw Outlook profiel te gaan maken, hoe 'raadselachtig' de huidige situatie ook is...
Zoals gezegd een laatste middel, maar je zult er nu niet aan ontkomen, vrees ik.

Toch nog iets: als die datapartitie FAT32 geformatteerd is dan kunnen bestanden per stuk niet groter zijn dan 4 GB, dus dat geldt dan ook voor .PST bestanden. En uiteraard moet je schrijfrechten hebben op het PST bestand en diens map op die data-partitie, maar dat had je al met scanpst.exe getest...

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb net mijn account opnieuw aangemaakt en inderdaad nu werkt het weer. Blijft een raadsel waarom hij er maandag ineens mee ophield. Bug gelukkig hersteld :)
 
Tot je dienst (ik neem aan ook namens ErpCity).

Graag nog je vraag de status opgelost geven, ajb.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan